Ver Financiación - Prisma - Unidad de Bibliometría

Estrategias de ventilación para la mejora del confort y salud de los colegios en un horizonte de consumo energético casi nulo

Referencia: PID2020-117722RB-I00

Tipo: Proyecto de investigación
Programa financiador: Plan Estatal 2017-2020 Retos - Proyectos I+D+i
Entidad financiadora: Ministerio de Ciencia e Innovación
Ámbito: Nacional
Convocatoria competitiva:
Fecha de inicio: 01/09/2021
Fecha de fin: 31/08/2025
Participantes en la financiación
Nombre Rol
Suárez Medina, Rafael Carlos Responsable
León Rodríguez, Ángel Luis Responsable
Sendra Salas, Juan José Investigador/a
Moreno Rangel, David Investigador/a
Diánez Martínez, Ana Rosa Investigador/a
Domínguez Delgado, Antonio Investigador/a
Abajo Casado, Encarnación Investigador/a
Bustamante Rojas, Pedro Investigador/a
Alonso Carrillo, Alicia Investigador/a
Auer, Thomas Investigador/a
Ferrari, Simone Investigador/a
Hepf, Christian Investigador/a
Blázquez de Pineda, María Teresa Investigador/a
Borja Torrejón, Manuel de Investigador/a
García López, Javier Investigador/a
Muñoz González, Carmen María Investigador/a
Guerra Santín, Olivia Investigador/a
Calama González, Carmen María Investigador/a
Symonds, Philip Investigador/a
Escandón Ramírez, Rocío Investigador/a
Llanos Jiménez, Jesús Investigador/a
Aguilar Carrasco, María Teresa Contratado
López Lovillo, Remedios María Contratado
Sanabria Romero, Maria Lan Contratado
Publicaciones relacionadas
Tipo Año Título Fuente
Artículo 2025 Assessment of Mediterranean schools’ energy consumption and indoor environmental factors evolution through weighted Retrofit Potential Index in climate change scenarios JOURNAL OF BUILDING ENGINEERING
Corrección 2025 Corrigendum to “Students’ thermal and indoor air quality perception in secondary schools in a Mediterranean climate” [Energy Build. 333 (2025) 115479](S0378778825002099)(10.1016/j.enbuild.2025.115479) ENERGY AND BUILDINGS
Artículo 2025 Experimental assessment of the interaction between indoor air quality and thermal comfort in naturally ventilated secondary classrooms in southern Spain Case Studies in Thermal Engineering
Artículo 2025 How do natural ventilation strategies affect thermal comfort in educational buildings? A comparative analysis in the Mediterranean climate APPLIED SCIENCES-BASEL
Artículo 2025 Students’ thermal and indoor air quality perception in secondary schools in a Mediterranean climate ENERGY AND BUILDINGS
Artículo 2025 Thermal comfort assessment of secondary school building stock in southern Spain using parametric numerical models and applying different climatic and ventilation scenarios JOURNAL OF BUILDING ENGINEERING
Artículo 2025 Ventilation strategies to ensure thermal comfort for users in school buildings: a critical review APPLIED SCIENCES-BASEL
Artículo 2024 Objective and subjective indoor air quality and thermal comfort indices: characterization of Mediterranean climate archetypal schools after the COVID‐19 pandemic INDOOR AIR
Artículo 2023 How do different methods for generating future weather data affect building performance simulations? A comparative analysis of Southern Europe BUILDINGS
Nota: la fuente de financiación de las publicaciones se ha obtenido de WOS