Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Carlos Galiano De La Rocha

Profesor Sustituto
cgaliano@us.es
Área de conocimiento: Didáctica de la Expresión Corporal
Departamento: Educación Física y Deporte
Grupo: Sin Grupo - 0 ()
Tipo Año Título Fuente
Artículo2023 Application of technology for the analysis of Small-Sided Games in football. From complexity to chaos in training design: Reference to number of players, playing space, orientation, time distribution, directionality with goalkeepers, and feedback PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART P-JOURNAL OF SPORTS ENGINEERING AND TECHNOLOGY
Artículo2023 Relationship between relative age measured through decimal age, physical variables and anthropometry in elite youth soccer players PHYSICIAN AND SPORTSMEDICINE
Artículo2023 Stable vs. variable eccentric load. Do they induce different training and physical performance outcomes? EUROPEAN JOURNAL OF SPORT SCIENCE
Artículo2022 Low-velocity loss induces similar strength gains to moderate-velocity loss during resistance training JOURNAL OF STRENGTH AND CONDITIONING RESEARCH
Artículo2022 The flywheel device shaft shape determines force and velocity profiles in the half squat exercise JOURNAL OF HUMAN KINETICS
Artículo2022 Variability in the application of eccentric force using different rotary inertia devices may influence the treatment of tendinopathy. Journal of Sport Rehabilitation
Artículo2021 La falta de experiencia es una limitación para el rendimiento mecánico en sentadillas cuando se usan dispositivos de inercia rotacional Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación
Artículo2020 Is possible an eccentric overload in a rotary inertia device? Comparison of force profile in a cylinder-shaped and a cone-shaped axis devices JOURNAL OF SPORTS SCIENCES
La variabilidad intraserie de la carga de entrenamiento de fuerza como factor optimizador del rendimiento deportivo (2022)
Dirigida por: Eduardo Sáez de Villarreal Sáez, Francisco Javier Núñez Sánchez

Este investigador no ha dirigido/tutorizado tesis
El investigador no tiene ningún proyecto asociado.
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado