Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Javier Fernandez Aceituno

P.I.F. (Beca F.P.I.)

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Tipo Año Título Fuente
Artículo2022 Comparison of numerical and computational aspects between two constraint-based contact methods in the description of wheel/rail contacts MULTIBODY SYSTEM DYNAMICS
Artículo2022 Design and manufacture of a scaled railway track with mechanically variable geometry Scientific reports
Artículo2021 Measurement of railroad track irregularities using an automated recording vehicle MEASUREMENT
Artículo2021 Wheel–rail contact simulation with lookup tables and KEC profiles: a comparative study MULTIBODY SYSTEM DYNAMICS
Artículo2020 Analysis of the two-point wheel-rail contact scenario using the knife-edge-equivalent contact constraint method MECHANISM AND MACHINE THEORY
Artículo2020 Application and experimental validation of a multibody model with weakly coupled lateral and vertical dynamics to a scaled railway vehicle SENSORS
Artículo2020 Artificial neural networks applied to the measurement of lateral wheel-rail contact force: A comparison with a harmonic cancellation method MECHANISM AND MACHINE THEORY
Ponencia2020 On the double-point wheel-rail contact situation using simplified constraints. A preliminary study Lecture Notes in Mechanical Engineering
Artículo2020 Railway multibody simulation with the knife-edge-equivalent wheel-rail constraint equations MULTIBODY SYSTEM DYNAMICS
Artículo2020 Wheel-rail contact force measurement using strain gauges and distance lasers on a scaled railway vehicle MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING
Artículo2019 An alternative procedure to measure railroad track irregularities. Application to a scaled track MEASUREMENT
Artículo2019 Multibody model of railway vehicles with weakly coupled vertical and lateral dynamics MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING
Artículo2018 Multibody simulation of railway vehicles with contact lookup tables INTERNATIONAL JOURNAL OF MECHANICAL SCIENCES
Artículo2017 A touchdown bearing with surface waviness: A dynamic model using a multibody approach PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART K-JOURNAL OF MULTI-BODY DYNAMICS
Artículo2017 A touchdown bearing with surface waviness: Friction loss analysis MECHANISM AND MACHINE THEORY
Artículo2017 Models for dynamic analysis of backup ball bearings of an AMB-system MECHANICAL SYSTEMS AND SIGNAL PROCESSING
Artículo2017 On the design of a scaled railroad vehicle for the validation of computational models MECHANISM AND MACHINE THEORY
Artículo2016 A nonlinear approach for modeling rail flexibility using the absolute nodal coordinate formulation NONLINEAR DYNAMICS
Ponencia2016 Validation of a scaled railway vehicle computational model with experimental results Civil-Comp Proceedings
Ponencia2015 Modeling wheel-rail contact with pre-calculated lookup tables in arbitrary-geometry tracks with irregularities Proceedings of the ASME Design Engineering Technical Conference
Ponencia2015 Partially-linearized multibody equations of railroad vehicles on arbitrary tracks for on-board applications Proceedings of the ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics 2015, Multibody Dynamics 2015

Este investigador no ha dirigido/tutorizado tesis

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/01/2020 31/03/2023 Responsable Desarrollo de una metodología experimental basada en modelo para la medición del desgaste ondulatorio de carriles ferroviarios (P18-RT-1772) Junta de Andalucía (Consejería de Economía y Conocimiento) (Autonómico)
01/01/2018 30/09/2021 Investigador/a Desarrollo de Observadores en Sistemas Embarcados para la Estimación de la Respuesta Dinámica de Vehículos Ferroviarios (TRA2017-86355-C2-1-R) Ministerio de Economía y Competitividad (Nacional)
01/02/2020 31/01/2022 Investigador/a Desarrollo de un Sistema Embarcado para la Monotorización de Parámentros de Seguridad y Confort de la Marcha de Vehículos Ferroviarios (US-1257665) Junta de Andalucía (Consejería de Economía y Conocimiento) (Autonómico)
01/01/2021 30/06/2024 Investigador/a Desarrollo de un gemelo digital para la dinámica de vehículos ferroviarios (PID2020-117614RB-I00) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
01/01/2011 31/12/2014 Investigador/a Método de las Deformadas Móviles para el Análisis Dinámico Computacional de Ferrocarriles en Vías Deformables (TRA2010-16715) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
01/01/2015 31/12/2017 Investigador/a Estimación de Fuerzas de Contacto Rueda/Carril en Vehículos Instrumentados con Sensores Inerciales y Ópticos Mediante Modelos Computacionales Avanzados (TRA2014-57609-R) Ministerio de Economía y Competitividad (Nacional)
01/01/2015 31/12/2017 Contratado Estimación de Fuerzas de Contacto Rueda/Carril en Vehículos Instrumentados con Sensores Inerciales y Ópticos Mediante Modelos Computacionales Avanzados (TRA2014-57609-R) Ministerio de Economía y Competitividad (Nacional)

Contratos

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/12/2013 31/03/2015 Investigador/a Simulación embarcada para auscultación de vías mediante la observación de estado de vehículos ferroviarios (SIMUVIA) (PI-1228/2013) Sando, S.A. (Desconocido)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado