Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Rocío García Robles

Tipo Año Título Fuente
Capítulo2023 Métodos para adentrarse en el pensamiento crítico a través del arte visual Pensamiento crítico para personas voluntarias y cooperantes
Artículo2022 Participant observation to apply an empirical method of codesign with children Advances in Human-Computer Interaction
Ponencia2021 ACCtic master programme on STEAM + SciArt ARTECH 2021: 10th International Conference on Digital and Interactive Arts
Ponencia2021 Mind the (Earth) gap ARTECH 2021: 10th International Conference on Digital and Interactive Arts
Ponencia2021 STEAM for all: new computational thinking curricula in Spanish formal secondary education ARTECH 2021: 10th International Conference on Digital and Interactive Arts
Ponencia2021 Syntactic analysis of digital artworks ARTECH 2021: 10th International Conference on Digital and Interactive Arts
Ponencia2017 A mobile app to manage children dental anxiety: context and approach Proceedings of the International Conference on E-Health, EH 2017 - Part of the Multi Conference on Computer Science and Information Systems 2017
Póster2016 ¿Cómo puede la Informática ayudar a los niños supervivientes de cáncer? HERO 2016: 1st international conference on long-term effects of childhood cancer treatment: neurocognitive side effects (2016),
Ponencia2016 Sinergies in IT for improving QoL HERO 2016: 1st international conference on long-term effects of childhood cancer treatment: neurocognitive side effects (2016),
Ponencia2016 Technologies supporting patients / survivors : resources, achievements, and goals HERO 2016: 1st international conference on long-term effects of childhood cancer treatment: neurocognitive side effects (2016),
Ponencia2013 The artistic use of parallax and lenses revealing the invisible in holography 9TH INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON DISPLAY HOLOGRAPHY (ISDH 2012)
Ponencia2011 OPERA: una herramienta de soporte para el aprendizaje basado en proyectos XVII Jornadas de Enseñanza Universitaria de la Informática: JENUI 2011 : Actas : Sevilla, 5 al 8 de julio de 2011
Artículo2010 Análisis de usabilidad y utilidad de las herramientas GDUS+ y LAMS para el diseño pedagógico en un entorno de enseñanza semipresencial universitario RED: Revista de Educación a Distancia
Ponencia2010 Análisis de usabilidad y utilidad de las herramientas GDUS+ y LAMS para el diseño pedagógico en un entorno de enseñanza semipresencial universitario Recursos digitales para la educación y la cultura: volumen SPDECE
Artículo2009 An elearning standard approach for supporting PBL in computer engineering IEEE TRANSACTIONS ON EDUCATION
Artículo2006 Accessibility via metadata in a semantic web-driven content management system International Journal of Metadata, Semantics and Ontologies
Ponencia2005 Promoting accessibility by using metadata in the framework of a semantic-web driven cms Proceedings of the International Conference on Dublin Core and Metadata Applications
Ponencia2004 Supporting usability and reusability based on eLearning standards IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCED LEARNING TECHNOLOGIES, PROCEEDINGS
Capítulo1999 El nuevo paradigma de la gestión del conocimiento y su aplicación al ámbito educativo EDUTEC: nuevas tecnologías en la formación flexible y a distancia

Este investigador no ha dirigido/tutorizado tesis

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/01/2022 31/05/2023 Responsable ASTER: promoting Art-Science-Technology-Engineering Research by using collaborative methodologies and tools (US-1381015) Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y Universidad (Autonómico)
01/03/2010 28/02/2013 Investigador/a Coordination Action in R&D in Accessible and Assistive ICT (CARDIAC) (248582) Commission of the European Communities (Research Directorate-General) (Europeo)
13/04/2007 12/04/2010 Investigador/a Navegación semi-autónoma de sillas de ruedas mediante sensado externo (P06-TIC-02298) Junta de Andalucía (Plan Andaluz de Investigación) (Autonómico)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado