Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Maria Luisa Rodriguez De Arriba

Profesor Sustituto
mrodriguez76@us.es
Área de conocimiento: Psicología Evolutiva y de la Educación
Departamento: Psicología Evolutiva y de la Educación
Grupo: Interpersonal aggression and socio-emotional development - SEJ-580 (Universidad de Sevilla)

Investiga en

Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 Can Virtual Reality be Used for the Prevention of Peer Sexual Harassment in Adolescence? First Evaluation of the Virtual-PRO Program PSYCHOSOCIAL INTERVENTION
Artículo2024 Longitudinal Predictors of Online Dating Aggression: Similarities and Differences Between Control and Intrusiveness CYBERPSYCHOLOGY-JOURNAL OF PSYCHOSOCIAL RESEARCH ON CYBERSPACE
Revisión2024 Relationship between cyber and in-person dating abuse: A systematic review AGGRESSION AND VIOLENT BEHAVIOR
Artículo2024 What factors contribute to LGBTQ plus harassment perpetration? The roles of general and LGBTQ plus moral disengagement EUROPEAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY
Artículo2023 Bullying, Cyberbullying, and Sexual Harassment Aggression in Spanish Adolescents: Common and Differential Risk Factors JOURNAL OF AGGRESSION MALTREATMENT & TRAUMA
Artículo2023 Cyber Dating Violence Instrument for Teens (CyDAV-T): Dimensional Structure and Relative Item Discrimination PSICOTHEMA
Artículo2023 Does Online Jealousy Lead to Online Control in Dating Adolescents? The Moderation Role of Moral Disengagement and Socio-Emotional Competence Youth and Society
Capítulo2023 El cálculo del tamaño de la muestra Guía para la elaboración de trabajos fin de grado y trabajos fin de máster en psicología y ciencias afinesVolumen 2
Revisión2023 Online Sexual Harassment in Adolescence: A Scoping Review Sexuality Research and Social Policy
Artículo2023 Traditional and cyber dating violence among adolescents: profiles, prevalence, and short-term associations with peer violence. AGGRESSIVE BEHAVIOR
Artículo2022 Is this Whatsapp conversation aggressive? Adolescents' perception of cyber dating aggression. JOURNAL OF INTERPERSONAL VIOLENCE
Artículo2022 Stability of cyber dating victimization and psychological adjustment in adolescents: a short-term longitudinal study Psychology, Society & Education
Revisión2021 Dimensions and measures of cyber dating violence in adolescents: a systematic review AGGRESSION AND VIOLENT BEHAVIOR
Capítulo2021 The Nature of Dating Violence and Challenges for Prevention The Wiley blackwell handbook of bullying: a comprehensive and international review of research and intervention

Este investigador no ha dirigido/tutorizado tesis

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/02/2020 31/12/2022 Investigador/a VIRTUAL-PRO Can Virtual Reality enhance adolescent sexual harassment prevention? Testing a new programme” SR19-0163 (SR19-0163) Fundación La Caixa (Nacional)
01/09/2021 31/05/2025 Investigador/a Los jóvenes frente al acoso sexual: evaluación de los procesos de toma de decisiones morales utilizando la Realidad Virtual (PID2020-115729RB-I00) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
01/01/2014 31/12/2017 Contratado Parejas y Redes de Iguales en la Adolescencia: un Programa de Prevención de la Violencia en las Relaciones Sentimentales (PSI2013-45118-R) Ministerio de Economía y Competitividad (Nacional)
01/01/2018 30/09/2021 Contratado Prevención de la Violencia Interpersonal en la Adolescencia: una Nueva Generación de Intervenciones Basadas en la Evidencia (PSI2017-86723-R) Ministerio de Economía y Competitividad (Nacional)
01/03/2023 28/02/2025 Investigador/a Intervention program in nightlife, leisure and socialization venues to raise awareness and prevent GBV behaviours - including LGBTIphobia - linked to sexual violence and substance use. (101096707) CRISSCROSS (CERV-2022-DAPHNE PRIMARY PREVENTION) European Commission (Europeo)
01/09/2021 31/05/2025 Contratado Los jóvenes frente al acoso sexual: evaluación de los procesos de toma de decisiones morales utilizando la Realidad Virtual (PID2020-115729RB-I00) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
01/12/2023 30/11/2025 Investigador/a A program to improve teachers' responses to general and stigma-based bullying (TERESA) (SR23-00307 TERESA) Fundación La Caixa (Nacional)

Contratos

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
15/04/2023 20/12/2023 Investigador/a Elaboración, corrección de texto, diseño y maquetación del IV informe bienal en materia trans 2021-2022 de Andalucía. (4800/2010) Secretaría General de Familias, Igualdad, Violencia de Género y Diversidad (Desconocido)
10/01/2023 09/03/2023 Investigador/a Tratamiento integral del acoso escolar y la desigualdad en las aulas en el IES Triana (4701/1190) IES Triana (Desconocido)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado