Revisión | 2024 |
Emerging opportunities for information systems researchers to expand their PLS-SEM analytical toolbox
|
INDUSTRIAL MANAGEMENT & DATA SYSTEMS |
Artículo | 2024 |
Intenciones de comportamiento, uso de la app del gimnasio y satisfacción general de los miembros: un análisis multigrupo
|
Cuadernos de Psicología del Deporte |
Artículo | 2024 |
Sustainable fashion knowledge: nurturing individual responsibility through spiritual and emotional sustainable capacities in the fashion industry
|
Journal of Knowledge Management |
Capítulo | 2023 |
El deporte para todos, ¿una oportunidad de negocio?
|
Economía del deporte y gestión basada en la evidencia: la visión de los expertos |
Capítulo | 2023 |
Ibero-American sport management: challenges and opportunities
|
Sport management in the Ibero-American world: product and service innovations |
Artículo | 2023 |
Managing customer experience dimensions in B2B express delivery services for better customer satisfaction: a PLS-SEM illustration
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF PHYSICAL DISTRIBUTION & LOGISTICS MANAGEMENT |
Artículo | 2023 |
PLS-SEM in information systems: seizing the opportunity and marching ahead full speed to adopt methodological updates
|
INDUSTRIAL MANAGEMENT & DATA SYSTEMS |
Libro | 2023 |
Sport management in the Ibero-American world: product and service innovations
|
Sport management in the Ibero-American world: product and service innovations |
Artículo | 2023 |
The choice of structural equation modeling technique matters: A commentary on Dash and Paul (2021)
|
Technological Forecasting and Social Change |
Artículo | 2023 |
The effect of servant leadership on employee outcomes: does endogeneity matter?
|
QUALITY & QUANTITY |
Artículo | 2023 |
The Mediating Role of e-Lifestyles to Use the Fitness Center App
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION |
Artículo | 2023 |
Transformación digital y sostenibilidad: un análisis de la situación de las empresas industriales españolas
|
Economía Industrial |
Artículo | 2022 |
Development digital marketing plans through understanding use behavior of fitness apps in Portuguese fitness centers
|
SPORT MARKETING IN A GLOBAL ENVIRONMENT |
Artículo | 2022 |
Guest editorial: Sports management research using partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM)
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORTS MARKETING & SPONSORSHIP |
Artículo | 2022 |
Job performance as a mediator between affective states and job satisfaction: a multigroup analysis based on gender in an academic environment
|
Current Psychology |
Artículo | 2022 |
Linking good counter-knowledge with bad counter knowledge: the impact of evasive knowledge hiding and defensive reasoning
|
Journal of Knowledge Management |
Artículo | 2022 |
The use of fitness centre apps and its relation to customer satisfaction: a UTAUT2 perspective
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORTS MARKETING & SPONSORSHIP |
Artículo | 2021 |
A business model adoption based on tourism innovation: applying a gratification theory to mobile applications
|
EUROPEAN RESEARCH ON MANAGEMENT AND BUSINESS ECONOMICS |
Artículo | 2021 |
A Primer on the Conditional Mediation Analysis in PLS-SEM
|
DATA BASE FOR ADVANCES IN INFORMATION SYSTEMS |
Artículo | 2021 |
Antecedents of success in a research and development consortium
|
International Journal of Innovation Management |
Artículo | 2021 |
Is job satisfaction of social sciences scholars predicted by emotions, job performance, work events, and workplace features? A demonstration of a data-driven policy-making approach
|
Higher Education Policy |
Ponencia | 2021 |
La intención de uso de Fitness APPs según el género
|
Deporte y regulación: nuevos escenarios y desafíos: actas del XI Congreso Iberoamericano de Economía del Deporte |
Ponencia | 2021 |
Liderazgo de servicio y capacidad tecnológica en centros de Fitness: incidencia en el comportamiento de ciudadanía organizacional
|
Deporte y regulación: nuevos escenarios y desafíos: actas del XI Congreso Iberoamericano de Economía del Deporte |
Libro | 2021 |
Manual avanzado de Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM)
|
Manual avanzado de Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) |
Libro | 2021 |
Manual avanzado de Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM)
|
Manual avanzado de Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) |
Artículo | 2020 |
Importance-performance matrix analysis (IPMA) to evaluate servicescape fitness consumer by gender and age
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH |
Artículo | 2020 |
The effect of information technology assimilation on firm performance in B2B scenarios
|
INDUSTRIAL MANAGEMENT & DATA SYSTEMS |
Revisión | 2020 |
The influence of technologies on members’ retention by gyms: a systematic review
|
MOVIMENTO |
Libro | 2019 |
Manual de Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM)
|
Manual de Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) (Segunda Edición) |
Libro | 2019 |
Manual de Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) (Segunda Edición)
|
Manual de Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) (Segunda Edición) |
Corrección | 2019 |
Potential and Realized Absorptive Capacity as Complementary Drivers of Green Product and Process Performance (vol 10, 381, 2018)
|
SUSTAINABILITY |
Artículo | 2019 |
Tips to use partial least squares structural equation modelling (PLS-SEM) in knowledge management
|
Journal of Knowledge Management |
Artículo | 2019 |
Uncontrolled counter-knowledge: its effects on knowledge management corridors
|
KNOWLEDGE MANAGEMENT RESEARCH & PRACTICE |
Artículo | 2019 |
Understanding relationship quality in hospitality services: A study based on text analytics and partial least squares
|
INTERNET RESEARCH |
Libro | 2018 |
Administración y gestión de organizaciones deportivas
|
Administración y gestión de organizaciones deportivas |
Artículo | 2018 |
An explanatory and predictive PLS-SEM approach to the relationship between organizational culture,organizational performance and customer loyalty: The case of health clubs
|
JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM TECHNOLOGY |
Ponencia | 2018 |
Community Microgrids to Increase Local Resiliency
|
2018 IEEE INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON TECHNOLOGY AND SOCIETY (IEEE ISTAS 2018) |
Corrección | 2018 |
Creating dynamic capabilities to increase customer value (vol 49, pg 1141, 2011)
|
MANAGEMENT DECISION |
Artículo | 2018 |
Developing green innovation performance by fostering of organizational knowledge and coopetitive relations
|
REVIEW OF MANAGERIAL SCIENCE |
Capítulo | 2018 |
El estudio de caso como herramienta de aprendizaje en gestión deportiva
|
Innovación docente en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte |
Ponencia | 2018 |
El liderazgo de servicio como generador de valor para el cliente en empresas deportivas
|
Nuevas realidades y enfoques en las organizaciones y eventos deportivos: Implicaciones para la Economía y la Gestión |
Artículo | 2018 |
How public sport centers can improve the sport consumer experience
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORTS MARKETING & SPONSORSHIP |
Artículo | 2018 |
Potential and Realized Absorptive Capacity as Complementary Drivers of Green Product and Process Innovation Performance
|
SUSTAINABILITY |
Ponencia | 2018 |
Technology assimilation, absorptive capacity and organisational agility: Their combined effect on firm performance
|
Proceedings of the 19th European Conference on Knowledge Management (ECKM 2018) |
Capítulo | 2017 |
El plan de negocio en organizaciones deportivas
|
Busca tu futuro: emprende en deporte |
Ponencia | 2017 |
Knowledge management and performance: has counter-knowledge an impact on this relationship?
|
IFKAD 2017: 12TH INTERNATIONAL FORUM ON KNOWLEDGE ASSET DYNAMICS |
Artículo | 2017 |
Mapping the Field: A Bibliometric Analysis of Green Innovation
|
SUSTAINABILITY |
Capítulo | 2017 |
Mediation analyses in partial least squares structural equation modeling, helping researchers discuss more sophisticated models: an abstract
|
Marketing at the confluence between entertainment and analytics: proceedings of the 2016 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress |
Capítulo | 2017 |
Mediation analyses in partial least squares structural equation modeling: Guidelines and empirical examples
|
Partial Least Squares Path Modeling: Basic Concepts, Methodological Issues and Applications |
Ponencia | 2017 |
Organizational memory and agility: The effect of counter-knowledge
|
IFKAD 2017: 12TH INTERNATIONAL FORUM ON KNOWLEDGE ASSET DYNAMICS |
Artículo | 2016 |
Customer equity management in a professional player's agency: how much is worth my current player's base?
|
Revista de psicología del deporte |
Capítulo | 2016 |
Customer equity management in a professional player’s agency: how much is worth my current player’s base?
|
Economía, gestión y deporte: Una visión actual de la investigación |
Editorial | 2016 |
European management research using partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM)
|
EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL |
Artículo | 2016 |
How knowledge management processes can create and capture value for firms?
|
KNOWLEDGE MANAGEMENT RESEARCH & PRACTICE |
Artículo | 2016 |
La dinámica empresarial: Capacidades dinámicas y operativas en una teoría de la competitividad
|
Economía Industrial |
Artículo | 2016 |
Mediation analysis in partial least squares path modeling Helping researchers discuss more sophisticated models
|
INDUSTRIAL MANAGEMENT & DATA SYSTEMS |
Artículo | 2016 |
Prediction-oriented modeling in business research by means of PLS path modeling: Introduction to a JBR special section
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2016 |
Social capital, absorptive capacity and entrepreneurial behaviour in an international context
|
EUROPEAN JOURNAL OF INTERNATIONAL MANAGEMENT |
Artículo | 2016 |
The antecedents of green innovation performance: A model of learning and capabilities
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2015 |
An application of the performance-evaluation model for e-learning quality in higher education
|
Total Quality Management & Business Excellence |
Artículo | 2015 |
European management research using Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM)
|
EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL |
Artículo | 2015 |
Linking unlearning with quality of health services through knowledge corridors
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2015 |
Negative aspects of counter-knowledge on absorptive capacity and human capital
|
JOURNAL OF INTELLECTUAL CAPITAL |
Artículo | 2015 |
The cycle of customer value: a model integrating customer and firm perspectives
|
JOURNAL OF BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT |
Ponencia | 2014 |
ASSESSING THE UNIVERSITY SYSTEM QUALITY PERCEPTION THROUGH STRATEGIC MAPS: AN EXPERIENCE AT THE UNIVERSITY OF SEVILLE
|
ICERI2014: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION |
Ponencia | 2014 |
Building organisational agility through an unlearning context
|
PROCEEDINGS OF THE 15TH EUROPEAN CONFERENCE ON KNOWLEDGE MANAGEMENT (ECKM 2014), VOLS 1-3 |
Artículo | 2014 |
Simultaneous measurement of quality in different online services
|
SERVICE INDUSTRIES JOURNAL |
Artículo | 2013 |
An application of health-portals to improve electronic listening
|
SERVICE INDUSTRIES JOURNAL |
Ponencia | 2013 |
Applying a Technology Acceptance Model to Test Business e-Loyalty Towards Online Banking Transactions
|
PROCEEDINGS OF THE 14TH EUROPEAN CONFERENCE ON KNOWLEDGE MANAGEMENT (ECKM 2013), VOLS 1 AND 2 |
Artículo | 2013 |
Developing an integrated vision of customer value
|
JOURNAL OF SERVICES MARKETING |
Editorial | 2013 |
Healthcare management in the knowledge-based economy
|
SERVICE INDUSTRIES JOURNAL |
Artículo | 2013 |
Implementing telemedicine technologies through an unlearning context in a homecare setting
|
BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY |
Ponencia | 2013 |
Integrating Organizational Capabilities to Increase Customer Value: A Triple Interaction Effect
|
NEW PERSPECTIVES IN PARTIAL LEAST SQUARES AND RELATED METHODS |
Artículo | 2013 |
The use of organizational capabilities to increase customer value
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2012 |
Effect of ITC on the international competitiveness of firms
|
MANAGEMENT DECISION |
Artículo | 2012 |
Finding the hospital-in-the-home units' innovativeness
|
MANAGEMENT DECISION |
Artículo | 2012 |
Improving the absorptive capacity through unlearning context: an empirical investigation in hospital-in-the-home units
|
SERVICE INDUSTRIES JOURNAL |
Artículo | 2012 |
La satisfacción de clientes y su relación con la percepción de calidad en Centro de Fitness: utilización de la escala CALIDFIT
|
Revista de psicología del deporte |
Artículo | 2012 |
Los sistemas de inteligencia de negocio como soporte a los procesos de toma de decisiones en las organizaciones
|
Papeles de Economía Española |
Ponencia | 2012 |
Organizational capabilities and customer value: A dynamic capability view
|
PROCEEDINGS OF THE 13TH EUROPEAN CONFERENCE ON KNOWLEDGE MANAGEMENT, VOLS 1 AND 2 |
Revisión | 2012 |
The Effect of Absorptive Capacity on Innovativeness: Context and Information Systems Capability as Catalysts
|
BRITISH JOURNAL OF MANAGEMENT |
Ponencia | 2012 |
The influence of technology slack and tacit knowledge in the capability of organizational learning in hospital-in the-home units
|
PROCEEDINGS OF THE 13TH EUROPEAN CONFERENCE ON KNOWLEDGE MANAGEMENT, VOLS 1 AND 2 |
Artículo | 2011 |
Balancing technology and physician-patient knowledge through an unlearning context
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION MANAGEMENT |
Capítulo | 2011 |
Cómo organizarse para rentabilizar el tiempo de trabajo
|
Dirección e innovación en la industria del fitness |
Artículo | 2011 |
Creating capabilities that increase customer value
|
Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa |
Artículo | 2011 |
Creating dynamic capabilities to increase customer value
|
MANAGEMENT DECISION |
Capítulo | 2011 |
Enseñanza sobre gestión de empresas deportivas a través del método del caso y sus protagonistas
|
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): Innovaciones Metodológicas en la Economía y la Empresa |
Artículo | 2011 |
How can managers in the hospital in the home units help to balance technology and physician-patient knowledge?
|
International Journal for Quality in Health Care |
Artículo | 2011 |
How entrepreneurial actions transform customer capital through time Exploring and exploiting knowledge in an open-mindedness context
|
International Journal of Manpower |
Artículo | 2011 |
How to create relational capital in hospital-in-the-home units
|
Electronic Journal of Knowledge Management |
Libro | 2011 |
Lecciones en organización y gestión de empresas deportivas
|
Lecciones en organización y gestión de empresas deportivas |
Artículo | 2010 |
Analyzing an absorptive capacity: unlearning context and information sistem capabilities as catalysts for innovativeness
|
Fundación de las Cajas de Ahorros Confederadas. Documentos de Trabajo |
Artículo | 2010 |
Clima de confianza, aprendizaje e innovación: una metáfora biomimética
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Capítulo | 2010 |
Competitive advantage of knowledge management
|
Encyclopedia of Knowledge Management |
Ponencia | 2010 |
Customer loyalty of fitness center: A model of creation and perception of value
|
The 18th Conference of the European Association for Sport Management. Bridging sport management across Europe (2010), |
Artículo | 2010 |
El desarrollo de programas de Gestión del Conocimiento: Las unidades de hospitalización a domicilio
|
Economía Industrial |
Ponencia | 2010 |
How a context of unlearning and information system capabilities enhance a company´s innovativeness: the role of an absorptive capacity
|
Creando clientes en mercados globales: Building client relationships in global markets |
Ponencia | 2010 |
How to Create Relational Capital in Hospital-in-the-Home Units
|
PROCEEDINGS OF THE 11TH EUROPEAN CONFERENCE ON KNOWLEDGE MANAGEMENT, VOLS 1 AND 2 |
Artículo | 2010 |
How to implement a knowledge management program in hospital-in-the-home units
|
LEADERSHIP IN HEALTH SERVICES |
Artículo | 2010 |
LINKING UNLEARNING WITH INNOVATION THROUGH ORGANIZATIONAL MEMORY AND TECHNOLOGY
|
Electronic Journal of Knowledge Management |
Artículo | 2010 |
Organizational unlearning context fostering learning for customer capital through time: lessons from smes in the telecommunications industry
|
Fundación de las Cajas de Ahorros Confederadas. Documentos de Trabajo |
Artículo | 2010 |
The role of cultural barriers in the relationship between open-mindedness and organizational innovation
|
Journal of Organizational Change Management |
Artículo | 2010 |
Trust context, learning and innovation: A biomimetic metaphor
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Ponencia | 2009 |
Knowledge managements practices and the enchancements of customer capital: the importance of time
|
Administrando en entornos inciertos = managing in uncertain environment |
Ponencia | 2009 |
Linking Unlearning with Innovation through Organizational Memory and Technology
|
PROCEEDINGS OF THE 10TH EUROPEAN CONFERENCE ON KNOWLEDGE MANAGEMENT , VOLS 1 AND 2 |
Artículo | 2008 |
Service value revisited: Specifying a higher-order, formative measure
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2008 |
Why open-mindedness needs time to explore and exploit knowledge
|
TIME & SOCIETY |
Artículo | 2007 |
Constructos latentes y agregados en la economía de la empresa
|
Decisiones basadas en el conocimiento y en el papel social de la empresa: XX Congreso anual de AEDEM |
Artículo | 2007 |
Dynamic capabilities and operational capabilities: A knowledge management perspective
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2007 |
Investigar en economía de la empresa: ¿partial least squares o modelos basados en la covarianza?
|
El comportamiento de la empresa ante entornos dinámicos: XIX Congreso anual y XV Congreso Hispano Francés de AEDEM |
Artículo | 2006 |
La calidad en los métodos de investigación cualitativa: principios de aplicación práctica para estudios de casos
|
Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa. CEDE |
Artículo | 2006 |
Understanding the link between knowledge management and firm performance: articulating and codifying critical knowledge areas
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING |
Artículo | 2005 |
A REVIEW OF CASE STUDIES PUBLISHING IN MANAGEMENT DECISION 2003-2004: GUIDES AND CRITERIA FOR ACHIEVING QUALITY IN QUALITATIVE RESEARCH
|
MANAGEMENT DECISION |
Revisión | 2005 |
A review of case studies publishing in Management Decision 2003-2004. Guides and criteria for achieving quality in qualitative research
|
MANAGEMENT DECISION |
Capítulo | 2005 |
Competitive advantage of knowledge management
|
Encyclopedia of Knowledge Management |
Capítulo | 2005 |
Gestión y análisis de procesos internos: La mejora de los procesos administrativos
|
La función directiva en las Administraciones Públicas |
Artículo | 2005 |
Gestión y análisis de procesos internos: La mejora de los procesos administrativos
|
La función directiva en las Administraciones Públicas |
Capítulo | 2005 |
Herramientas de toma de decisiones
|
La función directiva en las Administraciones Públicas |
Capítulo | 2005 |
Teoría de la decisión y toma de decisiones en grupo
|
La función directiva en las Administraciones Públicas |
Ponencia | 2004 |
Aplicando en la práctica la técnica pls en la administración de empresas
|
Conocimiento y Competitividad: Congreso ACEDE |
Artículo | 2004 |
Identifying key knowledge area in the professional services industry: A case study
|
Journal of Knowledge Management |
Ponencia | 2004 |
La calidad en la investigación cualitativa: pautas y criterios para la realización de casos estructurados
|
La empresa y su entorno : best papers proceedings 2004 |
Artículo | 2003 |
Las plazas de toros de Andalucía y su incidencia turística: un análisis de grupos estrátégicos
|
DIRECCION Y ORGANIZACION |
Ponencia | 2001 |
El atractivo social, turístico y económico de la fiesta nacional
|
La diversificación y la desestacionalización del sector turístico: IV Congreso de Turismo Universidad y Empresa |
Libro | 2000 |
La práctica de Administración de Empresas
|
La práctica de Administración de Empresas |
Ponencia | 1999 |
Alianzas estratégicas de conocimiento: Aprendizaje en colaboración
|
El Management del Próximo Milenio, Vol. II. |
Ponencia | 1999 |
La valoración de puestos en la práctica: Un análisis de convenios colectivos
|
La gestión de la diversidad: XIII Congreso Nacional, IX Congreso Hispano-Francés, Logroño (La Rioja), 16, 17 y 18 de junio, 1999 |
Ponencia | 1998 |
El reto de las nuevas titulaciones en un mercado global: un análisis dinámico de expectativas
|
La creación de valor en un mercado global. XII Congreso Nacional, VIII Congreso Hispano-Francés. (1998), pp. 1043-1051. |
Ponencia | 1998 |
La óptica de la organización basada en el conocimiento: repercusiones sobre algunas variables organizativas
|
La creación de valor en un mercado global. XII Congreso Nacional, VIII Congreso Hispano-Francés (1998), pp. 443-450. |
Ponencia | 1997 |
Estrategias de futuro frente al alcoholismo en la empresa
|
Ponencias y comunicaciones : XI Congreso Nacional, VII Congreso Hispano-Francés, Lleida, 17, 18, 19 y 20 de junio, 1997 |