Artículo | 2023 |
Adoption of social networking sites among older adults: the role of the technology readiness and the generation to identifying segments
|
PLOS ONE |
Artículo | 2023 |
COVID-19 and telemedicine: a netnography approach
|
Technological Forecasting and Social Change |
Artículo | 2023 |
Dynamic capabilities in times of economic crisis. A vision of success in international markets
|
HELIYON |
Artículo | 2023 |
Explaining the consumption technology acceptance in the elderly post-pandemic: effort expectancy does not matter.
|
BEHAVIORAL SCIENCES |
Artículo | 2022 |
Acceptance of Social Networking Sites by Older People before and after COVID-19 Confinement: A Repeated Cross-Sectional Study in Chile, Using the Theory of Planned Behaviour (TPB).
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH |
Artículo | 2022 |
Buying local food is not a question of attitude: an analysis of benefits and limitations
|
Spanish Journal of Marketing - ESIC |
Artículo | 2022 |
Dynamic innovation capabilities and their impact on export performance in times of economic crisis
|
Revista Brasileira de Gestao de Negocios |
Artículo | 2022 |
Food-related lifestyles across generations
|
British Food Journal |
Artículo | 2022 |
Is your smartphone ugly? Importance of aesthetics in young people's intention to continue using smartphones
|
BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY |
Corrección | 2021 |
Corrigendum: Segmentation of older adults in the acceptance of social networking sites using machine learning
|
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY |
Artículo | 2021 |
Segmentation of older adults in the acceptance of social networking sites using machine learning
|
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY |
Artículo | 2021 |
Ways of shopping & retail mix at the Greengrocer's
|
JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES |
Artículo | 2021 |
When does personalization work on social media? A posteriori segmentation of consumers
|
MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS |
Artículo | 2020 |
A posteriori segmentation of elderly internet users: applying PLS-POS
|
Marketing Intelligence and Planning |
Otros | 2020 |
A Posteriori Segmentation of Personal Profiles of Online Video Games’ Players
|
Games And Culture |
Artículo | 2020 |
International expansion: mediation of dynamic capabilities
|
Marketing Intelligence and Planning |
Capítulo | 2020 |
La capacidad dinámica de innovación: mediación sobre la estrategia de incremento de mercados internacionales en tiempos de crisis económica
|
XXX Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica: cooperação transfronteiriça : desenvolvimento e coesão territorial : livro de resumos |
Artículo | 2020 |
Local fresh food products and plant-based diets: An analysis of the relation between them
|
SUSTAINABILITY |
Capítulo | 2020 |
Los productos locales de alimentación fresca: Análisis de su relación con las dietas basadas en vegetales
|
XXX Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica: cooperação transfronteiriça : desenvolvimento e coesão territorial : livro de resumos |
Capítulo | 2020 |
Proactive managers: True accountability or simple reputation search (washing)
|
XXX Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica: cooperação transfronteiriça : desenvolvimento e coesão territorial : livro de resumos |
Artículo | 2020 |
Purchase intention of specialty coffee
|
SUSTAINABILITY |
Artículo | 2020 |
Self-efficacy and anxiety as determinants of older adults' use of Internet Banking Services
|
UNIVERSAL ACCESS IN THE INFORMATION SOCIETY |
Artículo | 2020 |
Social Network Communications in Chilean Older Adults
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH |
Artículo | 2019 |
Analysing the acceptation of online games in mobile devices: An application of UTAUT2
|
JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES |
Artículo | 2019 |
Anuncios comprables en redes sociales móviles: alta personalización y preocupación por la privacidad
|
GECONTEC: revista Internacional de Gestión del Conocimiento y la Tecnología |
Artículo | 2019 |
Assessing differences in customers’ personal disposition to e-commerce
|
INDUSTRIAL MANAGEMENT & DATA SYSTEMS |
Editorial | 2019 |
Complexity of Understanding Consumer Behavior from the Marketing Perspective
|
COMPLEXITY |
Ponencia | 2019 |
Explaining Performance Expectancy of IoT in Chilean SMEs
|
BUSINESS INFORMATION SYSTEMS, PT I |
Artículo | 2019 |
Latent segmentation of older adults in the use of social networks and e-banking services
|
INFORMATION RESEARCH-AN INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL |
Artículo | 2019 |
Shoppable ads in mobile social networks: high personalization and privacy concerns
|
GECONTEC: revista Internacional de Gestión del Conocimiento y la Tecnología |
Artículo | 2018 |
Antecedents of WOM: SNS-user segmentation
|
JOURNAL OF RESEARCH IN INTERACTIVE MARKETING |
Artículo | 2018 |
El uso de los servicios online por los mayores: análisis de la banca por Internet
|
Aula Abierta |
Artículo | 2018 |
Modelling the success of learning management systems: application of latent class segmentation using FIMIX-PLS
|
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS |
Artículo | 2018 |
Student information system satisfaction in higher education: the role of visual aesthetics
|
KYBERNETES |
Artículo | 2017 |
Descifrando la brecha digital de los mayores
|
Panorama Social |
Ponencia | 2017 |
Influenciadores e inhibidores en la intención de uso de la banca electrónica por los mayores de 60 años
|
Localización y dinámicas competitivas en un entorno global. XXVII Jornadas Hispano-Lusas de Gestión Científica (2017) |
Artículo | 2017 |
Moderating effect of learning styles on a learning management system's success
|
TELEMATICS AND INFORMATICS |
Ponencia | 2017 |
Towards to personal profiles of online video game players: application of POS-PLS on UTAUT model
|
International Conference on Information Resources Management (CONF-IRM) (2017). |
Ponencia | 2016 |
Are Operating Systems of Smart Phones Relevant in Behavioral Intention to Use Mobile Internet?
|
REDISCOVERING THE ESSENTIALITY OF MARKETING |
Artículo | 2016 |
Does the personality of small and medium-sized companies' directors affect exporting results?
|
RAE-REVISTA DE ADMINISTRACAO DE EMPRESAS |
Capítulo | 2016 |
El emprendimiento exportador de las pymes a través de los valores personales de sus directivos
|
Claves de márketing en el nuevo escenario de la distribución comercial |
Artículo | 2016 |
Global model of export performance: Moderator role of export department.
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Ponencia | 2016 |
Grupos de mayores en la banca electrónica. Segmentación de clases latentes con PLS-POS
|
XXVIII Congreso de Marketing. AEMARK 2016 León |
Artículo | 2015 |
A comparison of the different versions of popular technology acceptance models A non-linear perspective
|
KYBERNETES |
Ponencia | 2015 |
Aceptación y uso de videojuegos: aplicación de UTAUT2
|
Enfoques empresariales de la gestión científica: transferencia de conocimiento a la empresa |
Artículo | 2015 |
De la brecha digital a la brecha psico-digital: mayores y redes sociales
|
Comunicar: revista científica iberoamericana de comunicación y educación |
Capítulo | 2015 |
Del e-commerce al m-commerce: un nuevo escenario de ventas y un reto para los minoristas.
|
En la piel del cliente: escuchar, atraer, retener |
Artículo | 2015 |
Elderly and internet banking: An application of UTAUT2
|
Journal of Internet Banking and Commerce |
Artículo | 2015 |
Gender and Acceptance of E-Learning: A Multi-Group Analysis Based on a Structural Equation Model among College Students in Chile and Spain
|
PLOS ONE |
Ponencia | 2015 |
Motivaciones hedónicas vs utilitaristas en internet: segmentación latente de mayores
|
Enfoques empresariales de la gestión científica: transferencia de conocimiento a la empresa |
Capítulo | 2015 |
Personal and firm drivers of export entrepreneurship
|
Handbook of Research on Global Competitive Advantage through Innovation and Entrepreneurship |
Artículo | 2015 |
Predicting behavioral intention of mobile Internet usage
|
TELEMATICS AND INFORMATICS |
Artículo | 2015 |
Sweet spots for manuscripts: Visualizing the quality of scientific production
|
Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology |
Artículo | 2015 |
Travel Buying Behavior in Social Network Site Users: to Buy Online vs. Offline
|
JOURNAL OF THEORETICAL AND APPLIED ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH |
Artículo | 2015 |
Uso de la teoría de la acción razonada para explicar la aceptación de los servicios de internet móvil
|
Universitas. Gestão e TI |
Artículo | 2014 |
An empirical analysis of mobile Internet acceptance in Chile
|
INFORMATION RESEARCH-AN INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL |
Artículo | 2014 |
External environment and the moderating role of export market orientation
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2014 |
Gender differences among elderly in the use of internet banking services
|
The International Journal of Management Science and Information Technology |
Ponencia | 2014 |
Gender gap in the use of internet banking services: the case of elderly people
|
Contributo da Gestao para a sustentabilidade das organizaçoes e da sociedade. XXIV Jornadas Luso-Espanholas de Gestào Científica. (02.2014. Leiria, Portugal) |
Capítulo | 2014 |
Gender in the Elderly Internet Users
|
Strategies in e-business: positioning and Social Networking in Online Markets |
Artículo | 2014 |
Technology Acceptance Model y mayores: ¿la educación y la actividad laboral desarrollada son variables moderadoras?
|
Revista Española de Investigación de Marketing |
Artículo | 2014 |
The Relationship Between E-WOM from SNS or Internet and Purchase
|
ELECTRONIC PAYMENT SYSTEMS FOR COMPETITIVE ADVANTAGE IN E-COMMERCE |
Artículo | 2014 |
Un análisis empírico de las recomendaciones comerciales en los sitios de redes sociales
|
Ingeniare. Revista chilena de ingeniería |
Ponencia | 2013 |
Adoption of Mobile Internet Services in Chile: An Exploratory Study
|
Recent advances in electrical engineering |
Ponencia | 2013 |
Efecto de la experiencia, la velocidad y el ritmo en la expansión internacional de las franquicias
|
12th International Marketing Trends Conference (2013). |
Artículo | 2013 |
El papel de las variables sociodemográficas en el uso de las aplicaciones basadas en Internet por los Mayores
|
Revista Innovar |
Artículo | 2013 |
Elderly Persons and Internet Use
|
SOCIAL SCIENCE COMPUTER REVIEW |
Artículo | 2013 |
Envejecer en la era tecnológica
|
Harvard - Deusto Marketing y Ventas |
Artículo | 2013 |
Exploration of the factors that affect the adoption of social networking services by generation Y in Chile
|
Interciencia |
Capítulo | 2013 |
Gender in the elderly internet users
|
Strategies in e-business: positioning and Social Networking in Online Markets |
Capítulo | 2013 |
Internet Banking: Segmenting Elderly by Latent Class Cluster
|
Recent advances in electrical engineering |
Artículo | 2013 |
Social identity, electronic word-of-mouth and referrals in social network services
|
KYBERNETES |
Artículo | 2013 |
The role of socio-demographic variables in the use of internet-based applications by older people
|
Revista Innovar |
Ponencia | 2013 |
Uso de Internet móvil en Chile: Explorando las diferencias de los usuarios Android
|
International Conference on Information Resources Management (CONF-IRM) (2013). |
Ponencia | 2012 |
El Aprendizaje Organizativo como Factor Clave de Éxito de las Alianzas Estratégicas Internacionales: Un estudio Empírico en Empresas Españolas y Brasileñas
|
|
Artículo | 2012 |
El eWOM en las redes sociales
|
Harvard - Deusto Marketing y Ventas |
Ponencia | 2012 |
eWOM & Referrals in Social Network Services
|
11th International Marketing Trends Conference (2012). |
Ponencia | 2012 |
Las mujeres mayores de 50 años y el uso de las aplicaciones TIC
|
I Congreso Internacional de Comunicación y Género. Libro de Actas: 5, 6 y 7 de marzo de 2012.Facultad de Comunicación.Universidad de Sevilla. |
Artículo | 2012 |
Uso de los servicios de redes sociales por la generación Y
|
Ingeniare. Revista chilena de ingeniería |
Artículo | 2011 |
Alianzas Estratégicas Internacionales: Contribuciones de las Líneas de Investigación en la Formación de un Modelo Integrador.
|
Revista ADMpg Gestão Estratégica |
Artículo | 2011 |
Cross cultural analysis of the use and perceptions of web Based learning systems
|
COMPUTERS & EDUCATION |
Ponencia | 2011 |
E-Learning and gender
|
10th International Conference Marketing Trends (2011). |
Ponencia | 2011 |
Meta Análises Como Instrumento de Pesquisa: Uma Revisão Sistemática da Bibliografia Aplicada ao Estudo das Alianças Estratégicas Internacionais
|
Gestão Estratégica: Inovação Colaborativa e Competitividade. Congresso Internacional de Administração-Inovação Colaborativa e Competitividade (2011). |
Ponencia | 2010 |
Exploring the influence of gender on perception and adoption of e-learning in higher education students in Chile
|
16th Americas Conference on Information Systems 2010, AMCIS 2010 |
Ponencia | 2010 |
Gender Influence in Perception and Adoption of E-Learning Platforms
|
ADVANCES IN DATA NETWORKS, COMMUNICATIONS, COMPUTERS |
Artículo | 2010 |
Influencia del Género en la Percepción y Adopción de e-Learning: Estudio Exploratorio en una Universidad Chilena
|
Journal of Technology Management and Innovation |
Capítulo | 2010 |
La influencia del género en la percepción y adopción de las plataformas de e-learning en los alumnos universitarios
|
XXII Congreso Nacional de Marketing 2010. AEMARK en Santander |
Artículo | 2009 |
Segmentos emergentes en los mercados globales
|
Harvard - Deusto Marketing y Ventas |
Capítulo | 2007 |
Análisis de la fundamentación teórica de los modos de entrada en los mercados internacionales: 1980-2006
|
Conocimiento, innovación y emprendedores: camino al futuro |
Artículo | 2007 |
El desarrollo del compromiso relacional en el contexto de las alianzas estratégicas internacionales: El papel de la adaptación cultural
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2007 |
El éxito de los sistemas ERP
|
El comportamiento de la empresa ante entornos dinámicos: XIX Congreso anual y XV Congreso Hispano Francés de AEDEM |
Artículo | 2007 |
Las alianzas estratégicas internacionales: el impacto del origen del socio en la relación
|
REVISTA DE ESTUDIOS EMPRESARIALES-SEGUNDA EPOCA |
Ponencia | 2007 |
Propuesta de escalas para estudiar la elección del modo de entrada en los mercados internacionales: antecedentes y consecuencias en la Export Performance
|
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 |
Artículo | 2006 |
La aportación relacional al éxito de las alianzas estratégicas internacionales
|
Revista Española de Investigación de Marketing |
Artículo | 2006 |
La revisión metanalítica de la literatura: una guía para la investigación en marketing.
|
II Encontro de Marketing da ANPAD |
Artículo | 2005 |
Alianzas españolas con éxito en los mercados internacionales
|
Harvard - Deusto Marketing y Ventas |
Ponencia | 2005 |
El éxito de los sistemas ERP
|
Asociación Europea de Dirección y Economía de Empresa. Congreso Nacional (23. 2009. Sevilla), pag.55 |
Ponencia | 2005 |
La calidad de servicio como una dimensión del éxito de los sistemas de planificación de recursos empresariales (ERP)
|
XVII Encuentro de profesores universitarios de marketing [Archivo de ordenador] : Madrid, 22-23 de septiembre de 2005 : Emark 2005 |
Ponencia | 2005 |
Revisión meta-analítica de la literatura como guia para la investigación
|
Cities in Competition: Notes on University Teaching Methodologies and Experiences |
Ponencia | 2004 |
Alianzas estratégicas internacionales: un compromiso rentable
|
La empresa y su entorno : best papers proceedings 2004 |
Ponencia | 2004 |
La aportación relacional al éxito de las alianzas estratégicas internacionales
|
XVI Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing (2004) |
Artículo | 2004 |
Precios siempre bajos frente a los precios altos y bajos
|
Esic market |
Ponencia | 2002 |
Algunos factores determinantes de la compra ante las nuevas formas de distribución minorista
|
Novos desafios na Gestão, Innovação ou renovação?: XII Jornadas Luso-Espanholas de gestão científica |
Ponencia | 2001 |
El impacto del e-business sobre los procesos de internacionalización
|
XIII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing |
Ponencia | 2001 |
Merchandising: una experiencia entre líneas
|
Empresa y nueva economía: libro de resúmenes de trabajos presentados a las XI Jornadas Hispano Lusas de Gestión Científica |