Artículo | 2024 |
Attendant, autonomous, audacious, and advisory boards: Catalyzing corporate environmental performance
|
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND ENVIRONMENTAL MANAGEMENT |
Artículo | 2024 |
Understanding national brand customer erosion: exploring socio-demographic and weight of purchase factors
|
JOURNAL OF PRODUCT AND BRAND MANAGEMENT |
Artículo | 2023 |
Boards of directors and environmental sustainability: finding the synergies that yield results
|
BUSINESS STRATEGY AND THE ENVIRONMENT |
Libro | 2023 |
Informe sobre la situación socioeconómica de Andalucía 2022
|
Informe sobre la situación socioeconómica de Andalucía 2022 |
Artículo | 2022 |
Listed SMEs and innovation: the role of founding board members
|
INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP AND MANAGEMENT JOURNAL |
Artículo | 2022 |
SME growth speed: the relationship with board capital
|
JOURNAL OF SMALL BUSINESS MANAGEMENT |
Artículo | 2022 |
The challenge of board composition: effects of board resource variety and faultlines on the degree of a firm's international activity
|
LONG RANGE PLANNING |
Artículo | 2022 |
The influence of CEO profile on corporate social responsibility companies. A qualitative comparative analysis
|
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND ENVIRONMENTAL MANAGEMENT |
Capítulo | 2019 |
Board Resources and Firm Performance in SMEs
|
Economy, Business and Uncertainty: New Ideas for a Euro-Mediterranean Industrial Policy |
Ponencia | 2018 |
Comparación internacional en gobierno corporativo: la independencia del consejo : el caso de Alemania, España, India e Indonesia
|
Hacia la mejora social, económica y empresarial: avances multidisciplinares en innovación, turismo e ingeniería |
Artículo | 2017 |
Board Diversity and Board Factions: Effects over Internationalisation
|
Academy of Management annual meeting proceedings |
Artículo | 2017 |
Board members' contribution to strategy: the mediating role of board-internal processes
|
EUROPEAN RESEARCH ON MANAGEMENT AND BUSINESS ECONOMICS |
Capítulo | 2017 |
Edith Penrose (1914-1996): Economista de Empresa
|
La Economía no es solo cosa de hombres |
Artículo | 2017 |
Managerial change and strategic change: The temporal sequence
|
JOURNAL OF MANAGEMENT & ORGANIZATION |
Artículo | 2016 |
A framework for board capital
|
CORPORATE GOVERNANCE-THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS IN SOCIETY |
Artículo | 2016 |
How boards' internal and external social capital interact to affect firm performance
|
STRATEGIC ORGANIZATION |
Artículo | 2015 |
Editorial
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2015 |
Integrating the board's resources to achieve a firm's internationalisation
|
ACADEMIA-REVISTA LATINOAMERICANA DE ADMINISTRACION |
Artículo | 2015 |
It is useful to consider the interlocks according to the type of board member (executive or non-executive) who posseses them? Their effect on firm performance
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2015 |
It is useful to consider the interlocks according to the type of board member (executive or non-executive) who possesses them?: Their effect on firm performance
|
European Journal of Management and Business Economics |
Artículo | 2015 |
Patterns of strategic change
|
Journal of Organizational Change Management |
Artículo | 2015 |
The cycle of customer value: a model integrating customer and firm perspectives
|
JOURNAL OF BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT |
Artículo | 2013 |
Developing an integrated vision of customer value
|
JOURNAL OF SERVICES MARKETING |
Artículo | 2013 |
El Consejo de Administración y la toma de decisiones Internacionales
|
Esic market |
Ponencia | 2013 |
Integrating Organizational Capabilities to Increase Customer Value: A Triple Interaction Effect
|
NEW PERSPECTIVES IN PARTIAL LEAST SQUARES AND RELATED METHODS |
Artículo | 2013 |
The board of directors and international decision-making
|
Esic market |
Artículo | 2013 |
The use of organizational capabilities to increase customer value
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2012 |
CREATING CUSTOMER VALUE THROUGH SERVICE EXPERIENCES: AN EMPIRICAL STUDY IN THE HOTEL INDUSTRY
|
TOURISM AND HOSPITALITY MANAGEMENT-CROATIA |
Editorial | 2012 |
Letter from the editor
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2012 |
Multi-dimensional analysis of perceived switching costs
|
INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT |
Ponencia | 2012 |
Organizational capabilities and customer value: A dynamic capability view
|
PROCEEDINGS OF THE 13TH EUROPEAN CONFERENCE ON KNOWLEDGE MANAGEMENT, VOLS 1 AND 2 |
Artículo | 2011 |
Board Influence on a Firm's Internationalization
|
Corporate Governance |
Artículo | 2011 |
Creating capabilities that increase customer value
|
Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa |
Artículo | 2011 |
Creating dynamic capabilities to increase customer value
|
MANAGEMENT DECISION |
Artículo | 2010 |
Are the boards of directors effective? the board's efficiency and the financial performance of the company
|
Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa |
Artículo | 2010 |
The role of market learning in customer value creation
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2009 |
Does the Team Leverage the Board's Decisions?
|
Corporate Governance |
Ponencia | 2008 |
Tourist satisfaction: an analysis of its antecedents.
|
XX encuentro de profesores universitarios de marketing |
Revisión | 2008 |
Transformational leadership and followers' attitudes: the mediating role of psychological empowerment
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN RESOURCE MANAGEMENT |
Artículo | 2007 |
Constructos latentes y agregados en la economía de la empresa
|
Decisiones basadas en el conocimiento y en el papel social de la empresa: XX Congreso anual de AEDEM |
Artículo | 2007 |
Explaining market heterogeneity in terms of value perceptions
|
SERVICE INDUSTRIES JOURNAL |
Artículo | 2007 |
Investigar en economía de la empresa: ¿partial least squares o modelos basados en la covarianza?
|
El comportamiento de la empresa ante entornos dinámicos: XIX Congreso anual y XV Congreso Hispano Francés de AEDEM |
Libro | 2007 |
Problemas de economía de la empresa
|
Problemas de economía de la empresa |
Revisión | 2007 |
The influence of market heterogeneity on the relationship between a destination's image and tourists' future behaviour
|
TOURISM MANAGEMENT |
Artículo | 2006 |
Co-authorship in management and organizational studies: An empirical and network analysis
|
Journal of management studies |
Artículo | 2006 |
The resource-based theory: Dissemination and main trends
|
STRATEGIC MANAGEMENT JOURNAL |
Ponencia | 2005 |
Análisis de la influencia de la imagen en la cadena de lealtad en un mercado heterogéneo
|
Cities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (2005) |
Artículo | 2005 |
Consequences of market orientation for customers and employees
|
EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING |
Artículo | 2005 |
Factores moderadores de la relación orientación al mercado-resultados: un análisis multinivel
|
Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa. CEDE |
Ponencia | 2004 |
Antecedentes de las normas relacionales en el ámbito exportador
|
La empresa y su entorno : best papers proceedings 2004 |
Artículo | 2004 |
El valor percibido de un servicio
|
Revista Española de Investigación de Marketing |
Ponencia | 2004 |
Heterogeneidad en el rendimiento discente: economía de la empresa
|
La empresa y su entorno : best papers proceedings 2004 |
Artículo | 2004 |
La importancia de los costes de cambio en el comportamiento del cliente
|
Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa |
Artículo | 2004 |
The influence of employee organizational citizenship behavior on customer loyalty
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF SERVICE INDUSTRY MANAGEMENT |
Ponencia | 2004 |
The Last Decade of Marketing Research Streams
|
4th European Marketing Trends Congress. Paris. 2004. |
Artículo | 2002 |
Influencia de la orientación al mercado sobre la actitud y comportamiento del empleado en una empresa de servicios
|
Revista Española de Investigación de Marketing |
Ponencia | 2001 |
¿Es la administracion internacional una disciplina realmente internacional?
|
Empresa y nueva economía: libro de resúmenes de trabajos presentados a las XI Jornadas Hispano Lusas de Gestión Científica |
Artículo | 2001 |
Consecuencia de un cambio en la alta dirección
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2001 |
Dominant approaches in the field of management
|
International Journal of Organizational Analysis |
Ponencia | 2001 |
El núcleo de la economía de la empresa
|
Inteligencia empresarial : la gestión del conocimiento en la empresa : ponencias 2000 / coordinador, Manuel Parras Rosa ; XIV Congreso Nacional, X Congreso Hispano-Francés, Jaén, 7, 8 y 9 de Junio-2000 |
Capítulo | 2001 |
Los grupos estratégicos en el sector minorista: el caso de Andalucía
|
Non idem iterum, semper novum : homenaje al Prof. Dr. Manuel Ortigueira Bouzada |
Artículo | 2000 |
Desarrollo del marketing relacional en España
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Capítulo | 2000 |
El servicio al cliente
|
Dirección de pymes |
Libro | 2000 |
Manual de creación de empresas
|
Manual de creación de empresas |
Ponencia | 1999 |
Causas y consecuencias de la sucesión directiva
|
La gestión de la diversidad: XIII Congreso Nacional, IX Congreso Hispano-Francés, Logroño (La Rioja), 16, 17 y 18 de junio, 1999 |
Artículo | 1999 |
LA ORIENTACIÓN AL MERCADO: PRESENTACIÓN
|
Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa |
Libro | 1999 |
Marketing relacional
|
Marketing relacional |
Artículo | 1999 |
Nivel de servicio y retención de clientes: El caso de la Banca en España
|
Revista Española de Investigación de Marketing |
Artículo | 1998 |
Análisis del efecto de reestructuración en la empresas españolas durante el quinquenio 90-94
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Ponencia | 1998 |
Causes of changes in top management
|
MANAGING IN UNCERTAINTY: THEORY AND PRACTICE |
Artículo | 1998 |
El proceso de reclutamiento de la fuerza de venta: Una investigación empírica de las ofertas de empleo en prensa
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Ponencia | 1998 |
Nivel de servicio y retención de clientes
|
Best papers proceedings theme the business in a collaborative world: VII International Conference, Istanbul, Turkey, september 8-10, 1998 |
Ponencia | 1998 |
Tamaño y rendimiento de las empresas exportadoras
|
|
Libro | 1996 |
Casos y cuestiones de economía de la empresa
|
Casos y cuestiones de economía de la empresa |
Artículo | 1996 |
El acceso a un puesto directivo y la formación del individuo: una aproximación empírica
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Libro | 1996 |
Estudio socioecomómico de la comarca de Estepa-Sierra Sur
|
Estudio socioecomómico de la comarca de Estepa-Sierra Sur |
Libro | 1996 |
Problemas de economía de la empresa
|
Problemas de economía de la empresa |
Ponencia | 1995 |
El acceso a un puesto directivo y la formación del individuo: Una aproximación Empirica
|
Administrando para la sociedad |
Libro | 1995 |
Marketing bancario: un enfoque estratégico
|
Marketing bancario: un enfoque estratégico |
Artículo | 1995 |
UN ANÁLISIS EMPÍRICO DE LAS EMPRESAS ESPAÑOLAS EN EL PERIODO 89-92: EL EFECTO DE LA CRISIS
|
Actualidad Financiera |
Artículo | 1989 |
El comercio franquiciado: Una investigación empírica
|
Revista de Economía y Empresa |