Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Eloy Gil Cordero

Profesor Permanente Laboral - Mod. PCD
egcordero@us.es
Área de conocimiento: Comercialización e Investigación de Mercados
Departamento: Administración de Empresas y Marketing
Grupo: Aplicación de las innovaciones TIC al comportamiento del turista en un contexto de incertidumbre de la demanda - SEJ-574 (Universidad de Sevilla)

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Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 Consumer behavioral factors of the new EU regulatory framework for the feeding of insect-derived products Future Foods
Artículo2024 Cross-border destination image for sustainable tourism development in peripheral areas JOURNAL OF TRAVEL & TOURISM MARKETING
Artículo2024 Crypto-wallets revolution! Key factors driving behavioral intention to adopt the Coinbase Wallet using mixed PLS-SEM/fsQCA methodology in the Spanish environment International Journal of Bank Marketing
Artículo2024 Do small- and medium-sized companies intend to use the Metaverse as part of their strategy? A behavioral intention analysis INTERNATIONAL JOURNAL OF ENTREPRENEURIAL BEHAVIOUR & RESEARCH
Artículo2024 Intangible resources, static and dynamic capabilities and perceived competitive advantage in exporting firms. A PLS-SEM/fsQCA approach Technological Forecasting and Social Change
Artículo2024 Satisfaction and performance expectations for the adoption of the metaverse in tourism SMEs JOURNAL OF INNOVATION & KNOWLEDGE
Artículo2024 Student satisfaction: Examining capacity development and environmental factors in higher education institutions HELIYON
Artículo2023 Acceptance factors of Zara's shopping app among fashion consumers during COVID ‐19 JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR
Artículo2023 Analysis of factors affecting the effectiveness of face-to-face marketing learning via TikTok, YouTube and video conferencing HELIYON
Artículo2023 Analysis of university professors in economic sciences: PMH scale and technostress as main antecedents of academic self-perception Journal of Men's Health
Artículo2023 Luxury tourism and purchase intention factors: a mixed approach applied to luxury goods Humanities and Social Sciences Communications
Artículo2023 Organizational value and participatory leadership for sustaining the competitive advantages of hospitality and tourism companies Humanities and Social Sciences Communications
Artículo2023 Visual thinking and cooperative learning in higher education: HOW does its implementation affect marketing and management disciplines after COVID-19? International journal of management education
Capítulo2022 Cultura, educación y marketing Mente, cuerpo, cultura y educación: estudios interdisciplinares
Capítulo2022 Elementos del mix de comunicación: Innovación docente aplicada a la asignatura de Introducción al Marketing Ciclos de mejora en el aula. Año 2021: experiencias de innovación docente de la Universidad de Sevilla
Ponencia2022 Metodología mixta PLS-SEM/fsQCA en el contexto COVID-19sobre aplicaciones turísticas: el caso Airbnb Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery
Artículo2021 Análisis regional de la marca distribuidor en compras online INVESTIGACIONES REGIONALES-JOURNAL OF REGIONAL RESEARCH
Artículo2021 Intention to take COVID-19 vaccine as a precondition for international travel: application of extended norm-activation model INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo2021 Measuring behavioural intention through the use of greenwashing: a study of the mediating effects and variables involved SUSTAINABILITY
Artículo2021 Performance of retail stores at airports and their role in boosting traveler satisfaction and willingness to repurchase SUSTAINABILITY
Artículo2021 Premium Private Label strategies: social networks and traditional perspectives JOURNAL OF INNOVATION & KNOWLEDGE
Artículo2021 Researching COVID-19 tracing app acceptance: incorporating theory from the technological acceptance model PEERJ COMPUTER SCIENCE
Artículo2020 Cryptocurrencies as a financial tool: acceptance factors MATHEMATICS
Capítulo2020 El greenwashing o como destapar estrategias comerciales de ventas falsas que se apoyan en una filosofía “verde” XXX Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica: cooperação transfronteiriça : desenvolvimento e coesão territorial : livro de resumos
Artículo2020 Factores que afectan a la adopción y uso de la app de Airbnb Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Artículo2020 Private label and macroeconomic indexes: An artificial neural networks application APPLIED SCIENCES-BASEL
Artículo2020 Private label and macroeconomic indicators: Europe and USA ADMINISTRATIVE SCIENCES
Capítulo2019 ¿Por qué, en mi hipermercado, han cambiado mi producto habitual por uno de marca distribuidor? Enseñando economía con el consumo de marca distribuidor Emprendimiento e Innovación: Oportunidades para todos
Capítulo2019 Índices macroeconómicas VS. Volumen y valor de marca distribuidor en el contexto de Europa y EEUU Emprendimiento e Innovación: Oportunidades para todos
Artículo2016 Influence of macroeconomic indices on European private labels JOURNAL OF BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT
Capítulo2015 El surtido en la MDD: ¿factor potenciador en las ventas? En la piel del cliente: escuchar, atraer, retener
Artículo2015 Evolución y tendencia nacional e internacional de la marca de distribuidor Distribucion y Consumo
Ponencia2015 Marcas de distribuidor en Europa y su influencia enindicadores macroeconómicos Enfoques empresariales de la gestión científica: transferencia de conocimiento a la empresa

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
05/10/2021 30/06/2023 Investigador/a Sostenibilidad de las Relaciones Electrónicas entre la Administración y el Ciudadano: Aplicaciones en Salud y Educación. (SOREAC) (P20_00587) Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y Universidad (Autonómico)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado