Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Cirenia Quintana Orts

Talento Doctores (PID Junta Andalucía)
cquintana@us.es

Investiga en

Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 Bully-victims in bullying and cyberbullying: An analysis of school-level risk factors Social Psychology of Education
Artículo2024 Reírse de uno mismo: el rol moderador del humor de autodenigración entre la cibervictimización y la ideación suicida en adolescentes REVISTA DE PSICOLOGIA CLINICA CON NINOS Y ADOLESCENTES
Artículo2023 “No estoy seguro de querer continuar”: ¿cómo puede abordar el alumnado del máster en profesorado sus prácticas externas? Revista Internacional de Pedagogía e Innovación Educativa
Artículo2023 Exigencias académicas en estudios de posgrado a distancia y sus vínculos con el agotamiento y la regulación de las emociones propias Revista Internacional de Pedagogía e Innovación Educativa
Artículo2023 Inteligencia emocional, afrontamiento resiliente y compromiso ocupacional del profesorado novel Ese. Estudios Sobre Educación
Artículo2022 A 4-month prospective study of the relationship between emotional intelligence and suicide ideation in Spanish adolescents: the mediating role of positive and negative affect. Death studies
Artículo2022 Acculturation, adaptation, and loneliness among Cape Verdean immigrants INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERCULTURAL RELATIONS
Artículo2022 Afrontamiento resiliente y miedo a perderse algo en tiempos de pandemia por Covid-19: un estudio piloto sobre el papel moderador de la regulación emocional Salud y Drogas
Artículo2022 Beyond cyberbullying: investigating when and how cybervictimization predicts suicidal ideation JOURNAL OF INTERPERSONAL VIOLENCE
Artículo2022 Inteligencia emocional y apoyo social del profesorado: explorando cómo los recursos personales y sociales se asocian con la satisfacción laboral y con las intenciones de abandono docente Revista de psicodidáctica
Artículo2022 Measuring dispositional forgiveness among Spanish adolescents and emerging adults: psychometric properties of the Spanish Forgivingness Questionnaire (FQ) Current Psychology
Artículo2022 Suicide risk assessment and depressive symptoms among Spanish adolescent bully-victims: evidence for the importance of emotional intelligence and sex. JOURNAL OF HEALTH PSYCHOLOGY
Artículo2022 Teachers’ Subjective Happiness: Testing the Importance of Emotional Intelligence Facets Beyond Perceived Stress PSYCHOLOGY RESEARCH AND BEHAVIOR MANAGEMENT
Artículo2022 Unraveling the links among cybervictimization, core self-evaluations, and suicidal ideation: A multi-study investigation PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
Artículo2021 A closer look at the emotional intelligence construct: How do emotional intelligence facets relate to life satisfaction in students involved in bullying and cyberbullying? European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education
Artículo2021 Are loneliness and emotional intelligence important factors for adolescents? understanding the influence of bullying and cyberbullying victimisation on suicidal ideation PSYCHOSOCIAL INTERVENTION
Capítulo2021 Buscando mi mejor versión: el papel de la inteligencia emocional y la gratitud como recursos personales positivos de los futuros docentes Luces en el camino: filosofía y ciencias sociales en tiempos de desconcierto
Capítulo2021 Diferencias de género en ciberagresión: ¿qué papel ejercen la gratitud y las autoevaluaciones centrales? Investigación en el ámbito escolar: variables psicológicas y educativas
Capítulo2021 Linking school violence against teachers to psychological distress and work-related well-being: Testing the buffering role of emotional intelligence Psychological Distress: Current Perspectives and Challenges
Capítulo2021 Salud mental en tiempos de COVID-19: Profundizando en los efectos de la pandemia en España Versión electrónica en abierto
Capítulo2021 Testing the contribution of emotional intelligence in bullying context: a comparison of victims, bullies, bully-victims and uninvolved adolescents Understanding Emotional Intelligence
Revisión2021 The relationship between forgiveness, bullying, and cyberbullying in adolescence: a systematic review TRAUMA VIOLENCE & ABUSE
Capítulo2021 Un enfoque emocional para prevenir el ciberacoso: análisis de las diferencias de género y de los perfiles Luces en el camino: filosofía y ciencias sociales en tiempos de desconcierto
Artículo2021 Una revisión narrativa de los instrumentos usados para evaluar el perdón en contextos de acoso y ciberacoso escolar Know and Share Psychology
Artículo2020 A serial mediation model of the relationship between cybervictimization and cyberaggression: the role of stress and unforgiveness motivations INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Ponencia2020 Apoyo a la autonomía por parte del profesorado universitario y su relación con el engagement académico: un estudio piloto en enseñanza de posgrado Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
Artículo2020 Bienestar en víctimas de acoso: ¿puede la inteligencia emocional marcar una diferencia en función del género de los adolescentes? Know and Share Psychology
Artículo2020 Cibervictimización y satisfacción vital en adolescentes: la inteligencia emocional como variable mediadora REVISTA DE PSICOLOGIA CLINICA CON NINOS Y ADOLESCENTES
Resumen congreso2020 Cognitive emotion regulation strategies in adolescence: are there differences in traditional bullying roles? PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
Artículo2020 El perdón ante el acoso y el ciberacoso escolar: ¿Por qué es tan importante entrenarlo en la adolescencia? Colección Actualidad (Centro de Estudios Andaluces)
Artículo2020 Emotional regulation and problematic use of social networks in adolescents: The role of depressive symptomatology Salud y Drogas
Resumen congreso2020 Factor structure of the spanish version of wong and law S emotional intelligence scale PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
Ponencia2020 Las tareas académicas en enseñanzas de posgrado a debate: ¿importa cómo diseñan los docentes universitarios las actividades en el Máster en Profesorado? Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
Artículo2020 On the association between job dissatisfaction and employee's mental health problems: does emotional regulation ability buffer the link? PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
Artículo2020 Sentir ilusión por el trabajo docente: inteligencia emocional y el papel del afrontamiento resiliente en un estudio con profesorado de secundaria Revista de Psicología y Educación
Resumen congreso2020 Stronger together: work engagement and emotional intelligence abilities and their interactive effects on personal and work attitudes in teachers PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES
Artículo2020 The relationship between personal resources and depression in a sample of victims of cyberbullying: comparison of groups with and without symptoms of depression INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo2020 Untangling the emotional intelligence-suicidal ideation connection: the role of cognitive emotion regulation strategies in adolescents JOURNAL OF CLINICAL MEDICINE
Artículo2019 Being Bullied at School: Gratitude as Potential Protective Factor for Suicide Risk in Adolescents FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
Artículo2019 Does emotional intelligence matter in tough times? A moderated mediation model for explaining health and suicide risk amongst short- and long-term unemployed adults JOURNAL OF CLINICAL MEDICINE
Artículo2019 El perdón en el contexto educativo: recomendaciones prácticas para su desarrollo en las escuelas Voces de la Educación
Artículo2019 In pursuit of job satisfaction and happiness: Testing the interactive contribution of emotion-regulation ability and workplace social support SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY
Artículo2019 The Role of Cognitive Emotion Regulation Strategies on Problematic Smartphone Use: Comparison between Problematic and Non-Problematic Adolescent Users INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo2019 Un amigo es un tesoro: inteligencia emocional, apoyo social organizacional y engagement docente Praxis & Saber
Artículo2019 What bridges the gap between emotional intelligence and suicide risk in victims of bullying? A moderated mediation study JOURNAL OF AFFECTIVE DISORDERS
Artículo2018 Cyberbullying victimization, self-esteem and suicidal ideation in adolescence: Does emotional intelligence play a buffering role? FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
Artículo2018 Forgiveness and cyberbullying in adolescence: Does willingness to forgive help minimize the risk of becoming a cyberbully? COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
Artículo2018 Forgiveness, Depression, and Suicidal Behavior in Adolescents: Gender Differences in this Relationship Journal of Genetic Psychology
Artículo2018 How does emotional intelligence make one feel better at work? The mediational role of work engagement INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH
Artículo2018 Inteligencia emocional y cibervictimización en adolescentes: el género como moderador Comunicar: revista científica iberoamericana de comunicación y educación
Artículo2018 Traditional bullying, cyberbullying and mental health in early adolescents: Forgiveness as a protective factor of peer victimisation INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/09/2021 28/02/2025 Investigador/a Respuestas de jóvenes y adolescentes ante la ciberviolencia: variables asociadas y modelos explicativos (PID2020-115913GB-I00) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)

Contratos

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
25/11/2020 31/12/2021 Investigador/a Diseño y elaboración de materiales de diagnóstico para la evaluación de la calidad de la convivencia en los centros educativos de Andalucía (4003/0680) Consejería de Educación y Deporte de la Junta de Andalucía (Desconocido)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado