Artículo | 2024 |
Engagement and commitment in higher education: Looking at the role of identification and perception of performance
|
European Journal of Education |
Capítulo | 2023 |
Evolución del concepto destinos turísticos inteligentes y su presencia en la formación académica andaluza
|
El futuro del turismo en Andalucía |
Artículo | 2022 |
The mediating effects of community support for sustainable tourism, community attachment, involvement, and environmental attitudes
|
Journal of Hospitality and Tourism Research |
Artículo | 2021 |
The impact of tourism on active and healthy ageing: health-related quality of life
|
Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events |
Artículo | 2019 |
Tourism in protected areas and the impact of servicescape on tourist satisfaction, key in sustainability
|
Journal of Destination Marketing and Management |
Artículo | 2018 |
Trust as mediator of corporate social responsibility, image and loyalty in the hotel sector
|
JOURNAL OF SUSTAINABLE TOURISM |
Artículo | 2017 |
How to measure engagement in Twitter: advancing a metric
|
INTERNET RESEARCH |
Artículo | 2017 |
Shopping value, tourist satisfaction and positive word of mouth: the mediating role of souvenir shopping satisfaction
|
CURRENT ISSUES IN TOURISM |
Artículo | 2017 |
Souvenir shopping satisfaction: Antecedents and consequences
|
EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM RESEARCH |
Artículo | 2017 |
The Mediating Roles of the Overall Perceived Value of the Ecotourism Site and Attitudes Towards Ecotourism in Sustainability Through the Key Relationship Ecotourism Knowledge-Ecotourist Satisfaction
|
International Journal of Tourism Research |
Artículo | 2016 |
EFFECT OF ENVIRONMENTAL ACTIVITIES WITHIN THE FRAME OF CORPORATE RESPONSIBILITY IN HOTEL ESTABLISHMENTS
|
Environmental Engineering and Management Journal |
Artículo | 2016 |
Film-induced tourist motivations. The case of Seville (Spain)
|
CURRENT ISSUES IN TOURISM |
Artículo | 2016 |
The main reasons for the adoption of corporate social responsibility in hotels
|
REVISTA DE ESTUDIOS EMPRESARIALES-SEGUNDA EPOCA |
Artículo | 2016 |
The relevance of psychological factors in the ecotourist experience satisfaction through ecotourist site perceived value
|
JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION |
Artículo | 2016 |
Tourist satisfaction and the souvenir shopping of domestic tourists: extended weekends in Spain
|
CURRENT ISSUES IN TOURISM |
Artículo | 2015 |
CRM and RQ as key factors in retail setting services in an economic crisis context. The case of travel agencies
|
SERVICE BUSINESS |
Artículo | 2015 |
La expansión de las redes sociales. Un reto para la gestión de marketing
|
Contabilidad y Negocios: Revista del Departamento Académico de Ciencias Administrativas |
Artículo | 2015 |
Turismo, desarrollo sostenible y percepción de los stakeholders. Un estudio de caso en República Dominicana
|
Revista de Economía del Caribe |
Artículo | 2014 |
CRM, calidad de la relación y lealtad del consumidor en agencias de viajes minoristas
|
Revista de análisis turístico |
Artículo | 2014 |
El perfil del turista deportivo en el campeonato europeo de remo 2013
|
International Journal of World of Tourism |
Artículo | 2014 |
Metric proposal for customer engagement in Facebook
|
JOURNAL OF RESEARCH IN INTERACTIVE MARKETING |
Artículo | 2014 |
Organizational Learning Capacity and Its Impact on the Results in a Government Agency in Chile
|
INTERNATIONAL PUBLIC MANAGEMENT JOURNAL |
Artículo | 2014 |
Retail Services Survival in an Economic Crisis Context
|
Services Marketing Quarterly |
Artículo | 2014 |
The relationship between organizational learning and performance in Public Administration
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2013 |
Conceptualización y consideraciones en torno al ecoturismo
|
Turydes |
Artículo | 2013 |
Corporate responsibility in the touristic area and its influence on customer trust
|
Environmental Engineering and Management Journal |
Artículo | 2013 |
Potencialidades ecoturísticas de la República Dominicana
|
Turydes |
Artículo | 2012 |
Calidad percibida por el espectador de fútbol
|
Revista de psicología del deporte |
Artículo | 2012 |
Quality perceived by football spectators
|
Revista de psicología del deporte |
Ponencia | 2011 |
El método del caso en docencia : aplicación y evaluación
|
Técnicas avanzadas de Enseñanza e Innovación Pedagógica : una aplicación en la Enseñanza Superior |
Capítulo | 2011 |
Enseñanza sobre gestión de empresas deportivas a través del método del caso y sus protagonistas
|
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): Innovaciones Metodológicas en la Economía y la Empresa |
Capítulo | 2011 |
Experiencia en la utilización de los estudios de caso en los recursos de postgrado del área de ciencias sociales
|
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): Innovaciones Metodológicas en la Economía y la Empresa |
Artículo | 2011 |
Tourist Assessment of Archaeological Sites: The Case of The Archaeological Complex of Italica (Seville, Spain)
|
VISITOR STUDIES |
Artículo | 2010 |
A visitors' evaluation index for a visit to an archaeological site
|
TOURISM MANAGEMENT |
Capítulo | 2010 |
An Application of Grounded Theory to Cultural Tourism Research: Resident Attitudes to Tourism Activity in Santiponce
|
CULTURAL TOURISM RESEARCH METHODS |
Libro | 2010 |
Apuntes sobre introducción al marketing
|
Apuntes sobre introducción al marketing |
Ponencia | 2009 |
Destino turístico y calidad de servicio
|
La adaptación del turismo a los cambios globales: II Jornadas de Investigación en Turismo, Sevilla, 7 y 8 de mayo de 2009 |
Artículo | 2009 |
The employee-customer relationship quality: antecedents and consequences in the hotel industry
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT |
Ponencia | 2008 |
El rol de los Ayuntamientos como dinamizadores del sector turístico: un estudio de caso
|
Las administraciones públicas y empresas turísticas ante el reto de la sostenibilidad |
Artículo | 2008 |
Gaining Residents' Support for Tourism and Planning
|
International Journal of Tourism Research |
Ponencia | 2008 |
Los puertos deportivos y clubs náuticos de Andalucía ante el reto de la sostenibilidad. Diagnóstico y propuestas de mejora
|
Las administraciones públicas y empresas turísticas ante el reto de la sostenibilidad |
Ponencia | 2008 |
Marketing turístico, turismo patrimonial
|
Investigaciones turísticas. Una perspectiva multidisciplinar: I Jornadas de Investigación en Turismo, Sevilla, 7 y 8 de mayo de 2008 |
Artículo | 2008 |
Tourism Towns and Entrepreneurial Orientation: The Identification and Exploitation of Opportunities
|
TOURISM PLANNING & DEVELOPMENT |
Artículo | 2007 |
La difusión de las investigaciones y el formato IMRYD: una pesquisa a propósito de la lectura crítica de los artículos científicos
|
Revista Cubana de Información en Ciencias de la Salud |
Capítulo | 2007 |
Propuesta de una escala de medición de la responsabilidad social corporativa (RSC) en la actividad turística
|
Conocimiento, innovación y emprendedores: camino al futuro |
Artículo | 2007 |
The dissemination of research and the IMRYD format: A screennig apropos of the critical reading of the scientific articles
|
Revista Cubana de Información en Ciencias de la Salud |
Ponencia | 2006 |
Agentes sociales, turismo y espacios urbanos: una aplicación de la teoría fundamentada en investigaciones de turismo
|
Turismo y territorio [Recurso electrónico] : conflictos, corresponsabilidad y estrategias de gestión |
Capítulo | 2006 |
Encouraging enhanced customer relationship management in accommodation SMEs: The case of Seville, Spain
|
Tourism in the New Europe: Perspectives on SME Policies and Practices |
Ponencia | 2005 |
Cost reduction and continuous improvement: a longitudinal case study
|
Developing regions through family businesses and tourism. III Academic Workshop between Spanish and Czech Researchers and Management (2005) |
Ponencia | 2005 |
Dealing with paradox -historical tourism in a non- touristic city: the case of Santiponce vs. Italica (Spain)
|
Developing regions through family businesses and tourism. III Academic Workshop between Spanish and Czech Researchers and Management (2005) |
Ponencia | 2005 |
Development of the crude oil prices and the stock market
|
Developing regions through family businesses and tourism. III Academic Workshop between Spanish and Czech Researchers and Management (2005) |
Ponencia | 2005 |
Seasonal pattern in the tourist Spanish sector
|
Developing regions through family businesses and tourism. III Academic Workshop between Spanish and Czech Researchers and Management (2005) |
Libro | 2001 |
Iniciación al marketing: teoría y práctica
|
Iniciación al marketing: teoría y práctica |
Libro | 2001 |
Investigación y comercialización: aplicación de conceptos
|
Investigación y comercialización: aplicación de conceptos |
Ponencia | 1999 |
El mercado televisivo en el próximo milenio
|
El Management del Próximo Milenio, Vol. II. |
Ponencia | 1999 |
La campaña de comunicación institucional en el proceso de transición al euro.
|
El Management del Próximo Milenio, Vol. II. |
Artículo | 1998 |
El método del caso y de las situaciones: herramientas de diagnóstico y de decisión
|
DIRECCION Y ORGANIZACION |
Artículo | 1997 |
LA FORMACION DE DIRECTIVOS A TRAVES DEL ESTUDIO DE INCIDENTES CRITICOS
|
Capital Humano |
Libro | 1997 |
Marketing I: el método de las situaciones
|
Marketing I: el método de las situaciones |
Ponencia | 1997 |
Marketing y cultura
|
Sociedad multicultural:: competencia y cooperación: Actas del XXX Congreso Universitario Internacional UNIV'97, Fase regional de Sevilla |
Capítulo | 1996 |
La inversión publicitaria como motor de la economía
|
Administrando para la sociedad |
Libro | 1994 |
Métodos de enseñanza en administración de empresas y márketing
|
Métodos de enseñanza en administración de empresas y márketing |
Artículo | 1993 |
Responsabilidad social de la dirección estratégica en la política de medio ambiente
|
Boletín de Estudios Económicos |