Artículo | 2024 |
Engagement and commitment in higher education: Looking at the role of identification and perception of performance
|
European Journal of Education |
Artículo | 2024 |
The closer the better to the Great Pit of Daznak movie set? Residents of a rural town and their perceptions of film tourism
|
Tourism Recreation Research |
Artículo | 2024 |
The Impact of Tourism on Senior Well-being: A Study of IMSERSO Programmes
|
Journal of tourism, sustainability and well-being |
Artículo | 2024 |
The review mills, not just (self-)plagiarism in review reports, but a step further
|
SCIENTOMETRICS |
Capítulo | 2023 |
Evolución del concepto destinos turísticos inteligentes y su presencia en la formación académica andaluza
|
El futuro del turismo en Andalucía |
Artículo | 2023 |
Identifying the attributes of consumer experience in Michelin-starred restaurants: a text-mining analysis of online customer reviews
|
British Food Journal |
Artículo | 2022 |
Centenarian family and non-family companies. An exploratory analysis
|
CORPORATE GOVERNANCE AND RESEARCH & DEVELOPMENT STUDIES |
Artículo | 2022 |
Selecting the appropriate leading journal in Hospitality and Tourism research: a guide based on the topic-journal fit and the JCR impact factor
|
SCIENTOMETRICS |
Artículo | 2022 |
The mediating effects of community support for sustainable tourism, community attachment, involvement, and environmental attitudes
|
Journal of Hospitality and Tourism Research |
Artículo | 2021 |
Journal citation reports and the definition of a predatory journal: the case of the Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
|
RESEARCH EVALUATION |
Artículo | 2021 |
The impact of tourism on active and healthy ageing: health-related quality of life
|
Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events |
Capítulo | 2020 |
Comunicación de marketing en organizaciones turísticas
|
Marketing turístico: fundamentos y dirección |
Capítulo | 2020 |
Segmentación de mercados, enfoque de relaciones y otras estrategias de marketing turístico
|
Marketing turístico: fundamentos y dirección |
Artículo | 2019 |
Does Sun-and-Sea All-Inclusive Tourism Contribute to Poverty Alleviation and/or Income Inequality Reduction? The Case of the Dominican Republic
|
JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH |
Artículo | 2019 |
Explanatory factors of the preference and use of electronic administration in Spain
|
Revista de Administracao Publica |
Artículo | 2019 |
The tourist loyalty index: A new indicator for measuring tourist destination loyalty?
|
JOURNAL OF INNOVATION & KNOWLEDGE |
Artículo | 2019 |
Tourism in protected areas and the impact of servicescape on tourist satisfaction, key in sustainability
|
Journal of Destination Marketing and Management |
Artículo | 2018 |
Multichannel strategies in public services: levels of satisfaction and citizens’ preferences
|
International Review on Public and Nonprofit Marketing |
Artículo | 2018 |
Trust as mediator of corporate social responsibility, image and loyalty in the hotel sector
|
JOURNAL OF SUSTAINABLE TOURISM |
Ponencia | 2018 |
Wanted! Experiencia formativa para facilitar la acción emprendedora
|
IX Jornadas de Innovación e Investigación Docente. I International Workshop. Educational Innovation and Research. ACTAS de la Jornada Conjunta. |
Artículo | 2017 |
Commitment, resources, export enterprise and business results
|
RAE-REVISTA DE ADMINISTRACAO DE EMPRESAS |
Capítulo | 2017 |
Comunicación de marketing en organizaciones turísticas
|
Marketing turístico: fundamentos y dirección |
Artículo | 2017 |
Examining the Impact and Detection of the "Urban Legend" of Common Method Bias
|
DATA BASE FOR ADVANCES IN INFORMATION SYSTEMS |
Artículo | 2017 |
Exploring the customer's intention to switch firms: The role of customer-related antecedents
|
PSYCHOLOGY & MARKETING |
Artículo | 2017 |
How to measure engagement in Twitter: advancing a metric
|
INTERNET RESEARCH |
Capítulo | 2017 |
Segmentación de mercados, enfoque de relaciones y otras estrategias e marketing turístico
|
Marketing turístico: fundamentos y dirección |
Artículo | 2017 |
Shopping value, tourist satisfaction and positive word of mouth: the mediating role of souvenir shopping satisfaction
|
CURRENT ISSUES IN TOURISM |
Artículo | 2017 |
Souvenir shopping satisfaction: Antecedents and consequences
|
EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM RESEARCH |
Artículo | 2017 |
The Mediating Roles of the Overall Perceived Value of the Ecotourism Site and Attitudes Towards Ecotourism in Sustainability Through the Key Relationship Ecotourism Knowledge-Ecotourist Satisfaction
|
International Journal of Tourism Research |
Artículo | 2016 |
A mediating and multigroup analysis of customer loyalty
|
EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL |
Artículo | 2016 |
EFFECT OF ENVIRONMENTAL ACTIVITIES WITHIN THE FRAME OF CORPORATE RESPONSIBILITY IN HOTEL ESTABLISHMENTS
|
Environmental Engineering and Management Journal |
Artículo | 2016 |
Entrepreneurial orientation-hotel performance: Has market orientation anything to say?
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2016 |
Ex ante evaluation of interdisciplinary research projects: A literature review
|
SOCIAL SCIENCE INFORMATION SUR LES SCIENCES SOCIALES |
Artículo | 2016 |
Exploring the role of the type of service encounter in internet shopping
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS AND SOCIETY |
Artículo | 2016 |
Film-induced tourist motivations. The case of Seville (Spain)
|
CURRENT ISSUES IN TOURISM |
Artículo | 2016 |
La percepción del cliente sobre la co-creación de valor. Adecuación de la escala de Yi y Gong al contexto español
|
Esic market |
Artículo | 2016 |
Market intelligence effect on perceived psychic distance, strategic behaviours and export performance in industrial SMEs
|
JOURNAL OF BUSINESS & INDUSTRIAL MARKETING |
Artículo | 2016 |
The main reasons for the adoption of corporate social responsibility in hotels
|
REVISTA DE ESTUDIOS EMPRESARIALES-SEGUNDA EPOCA |
Artículo | 2016 |
The relevance of psychological factors in the ecotourist experience satisfaction through ecotourist site perceived value
|
JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION |
Artículo | 2016 |
Tourism research quality: Reviewing and assessing interdisciplinarity
|
TOURISM MANAGEMENT |
Artículo | 2016 |
Tourist satisfaction and the souvenir shopping of domestic tourists: extended weekends in Spain
|
CURRENT ISSUES IN TOURISM |
Artículo | 2016 |
Value co-creation and customer loyalty
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2015 |
Can the customer's value co-creation behavior be measured?: validating a measurement scale based on the customer's perspective
|
Gestion 2000 |
Capítulo | 2015 |
Comunicación de marketing en organizaciones turísticas
|
Dirección de marketing turístico |
Artículo | 2015 |
Contextual and mediation analysis between TQM critical factors and organisational results in the EFQM Excellence Model framework
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF PRODUCTION RESEARCH |
Artículo | 2015 |
CRM and RQ as key factors in retail setting services in an economic crisis context. The case of travel agencies
|
SERVICE BUSINESS |
Artículo | 2015 |
Customer participation and citizenship behavior effects on turnover intention
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2015 |
Evaluation of quality in different electronic services
|
The International Journal of Management Science and Information Technology |
Artículo | 2015 |
La expansión de las redes sociales. Un reto para la gestión de marketing
|
Contabilidad y Negocios: Revista del Departamento Académico de Ciencias Administrativas |
Artículo | 2015 |
Role of factorial invariance in the validation of an electronic service quality construct
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2015 |
Social capital configuration and the contingent value of the cross-national diversity: A multi-group analysis
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Capítulo | 2015 |
The effect of entrepreneurial orientation on results: An application to the hotel sector
|
New Challenges in Entrepreneurship and Finance: Examining the Prospects for Sustainable Business Development, Performance, Innovation, and Economic Growth |
Capítulo | 2015 |
The importance of a proactive culture of exporting SMES: effect on export performance and regional development
|
Entrepreneurship, regional development and culture: an institutional perspective |
Ponencia | 2015 |
The influence of market heterogeneity on customer loyalty: A multigroup analysis.
|
2nd International Symposium on Partial Least Squares Path Modeling - The Conference for PLS Users (2015), pp. 1-13. |
Capítulo | 2015 |
The relationship between the online consumer’s profile and the type of service encounter in the online travel agencies
|
Achieving Competitive Advantage through Quality Management |
Artículo | 2015 |
Turismo, desarrollo sostenible y percepción de los stakeholders. Un estudio de caso en República Dominicana
|
Revista de Economía del Caribe |
Artículo | 2014 |
CRM, calidad de la relación y lealtad del consumidor en agencias de viajes minoristas
|
Revista de análisis turístico |
Ponencia | 2014 |
Efecto del Compromiso y de los recursos sobre el emprendimiento exportador. Consecuencias sobre los resultados empresariales en los mercados exteriores
|
XVIII Congreso Anual AEDEM (2014). |
Artículo | 2014 |
El perfil del turista deportivo en el campeonato europeo de remo 2013
|
International Journal of World of Tourism |
Artículo | 2014 |
Evaluation of the e-service quality in service encounters with incidents: Differences according to the socio-demographic profile of the online consumer
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2014 |
Mediation effect of TQM technical factors in excellence management systems
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2014 |
Metric proposal for customer engagement in Facebook
|
JOURNAL OF RESEARCH IN INTERACTIVE MARKETING |
Artículo | 2014 |
Organizational Learning Capacity and Its Impact on the Results in a Government Agency in Chile
|
INTERNATIONAL PUBLIC MANAGEMENT JOURNAL |
Artículo | 2014 |
Orientación al mercado y rasgos de la alta dirección: una aproximación en el marco del sector industrial
|
Prosperitas |
Artículo | 2014 |
Retail Services Survival in an Economic Crisis Context
|
Services Marketing Quarterly |
Capítulo | 2014 |
Seeking a sustainable competitive advantage in periods of economic recession for SMEs and entrepreneurs: The role of value co-creation and customer trust in the service provider
|
Entrepreneurship, Innovation and Economic Crisis: Lessons for Research, Policy and Practice |
Artículo | 2014 |
Simultaneous measurement of quality in different online services
|
SERVICE INDUSTRIES JOURNAL |
Artículo | 2014 |
The relationship between organizational learning and performance in Public Administration
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2014 |
The relationship between organizational structure and market orientation. An empirical aproach
|
The International Journal of Management Science and Information Technology |
Artículo | 2014 |
The relationship between satisfaction and loyalty: A mediator analysis
|
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH |
Artículo | 2014 |
The relationships between soft-hard TQM factors and key business results
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF OPERATIONS & PRODUCTION MANAGEMENT |
Artículo | 2013 |
Conceptualización y consideraciones en torno al ecoturismo
|
Turydes |
Artículo | 2013 |
Corporate responsibility in the touristic area and its influence on customer trust
|
Environmental Engineering and Management Journal |
Ponencia | 2013 |
El papel de la Invarianza Factorial en la Validación del Constructo Calidad de Servicio Electrónico
|
Discovering new horizons in management |
Artículo | 2013 |
Heterogeneity of customers of personal image services: a segmentation based on value co-creation
|
INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP AND MANAGEMENT JOURNAL |
Artículo | 2013 |
La importancia de la inteligencia de mercados en la actividad exportadora de las empresas españolas
|
Esic market |
Artículo | 2013 |
Potencialidades ecoturísticas de la República Dominicana
|
Turydes |
Artículo | 2013 |
Soft-Hard TQM factors and key business results.
|
WSEAS Transactions on Business and Economics |
Artículo | 2013 |
The value co-creation process as a determinant of customer satisfaction
|
MANAGEMENT DECISION |
Ponencia | 2012 |
Analysis of the Key TQM factors in the EFQM model and their relation to key business results
|
Recent Researches in Business & Economics |
Artículo | 2012 |
Calidad percibida por el espectador de fútbol
|
Revista de psicología del deporte |
Artículo | 2012 |
Does the firm's market orientation behaviour influence innovation's success?
|
MANAGEMENT DECISION |
Artículo | 2012 |
Las empresas born global: un enfoque de capacidades dinámicas
|
Revista Internacional de la Pequeña y Mediana Empresa |
Artículo | 2012 |
Multi-dimensional analysis of perceived switching costs
|
INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT |
Artículo | 2012 |
Quality perceived by football spectators
|
Revista de psicología del deporte |
Artículo | 2012 |
Reasons which influence on the students' decision to take a university course: differences by gender and degree
|
EDUCATIONAL STUDIES |
Artículo | 2012 |
Variables que influyen en la fijación de precios en el transporte aéreo: el caso de la ruta Madrid-Barcelona
|
Turismo y sostenibilidad: V Jornadas de Investigación en Turismo, Sevilla, 17 y 18 de mayo de 2012 |
Capítulo | 2011 |
Calidad de servicio, satisfacción e intenciones de comportamiento en la compra de servicios a través de Internet: Un estudio realizado en España
|
Estrategias competitivas en canales de distribución comercial tradicional "versus" on-line |
Ponencia | 2011 |
El método del caso en docencia : aplicación y evaluación
|
Técnicas avanzadas de Enseñanza e Innovación Pedagógica : una aplicación en la Enseñanza Superior |
Capítulo | 2011 |
Enseñanza sobre gestión de empresas deportivas a través del método del caso y sus protagonistas
|
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): Innovaciones Metodológicas en la Economía y la Empresa |
Ponencia | 2011 |
Estrategias de fijación de precios en el transporte aéreo de pasajeros
|
Turismo y Desarrollo Económico: IV Jornadas de Investigación en Turismo |
Capítulo | 2011 |
Experiencia en la utilización de los estudios de caso en los recursos de postgrado del área de ciencias sociales
|
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): Innovaciones Metodológicas en la Economía y la Empresa |
Artículo | 2011 |
Sevilla de cine: El turismo inducido por el cine. Identificación y análisis de las motivaciones de los turistas
|
Estudios Turísticos |
Artículo | 2011 |
Tourist Assessment of Archaeological Sites: The Case of The Archaeological Complex of Italica (Seville, Spain)
|
VISITOR STUDIES |
Artículo | 2010 |
A visitors' evaluation index for a visit to an archaeological site
|
TOURISM MANAGEMENT |
Capítulo | 2010 |
Absentismo universitario: algunas cuestiones básicas y propuestas de medidas paliativas
|
El absentismo en las aulas universitarias: el caso de la Escuela Universitaria de Estudios Empresariales |
Capítulo | 2010 |
An Application of Grounded Theory to Cultural Tourism Research: Resident Attitudes to Tourism Activity in Santiponce
|
CULTURAL TOURISM RESEARCH METHODS |
Ponencia | 2010 |
Análisis de la calidad de servicio, satisfacción, lealtad y resolución de problemas en la adquisición de billetes de transporte y reservas de alojamientos a través de Internet
|
Nuevas perspectivas del turismo para la próxima década: III Jornadas de Investigación en Turismo |
Ponencia | 2010 |
Antecedentes y consecuencias de los intercambios relacionales en el ámbito exportador
|
Creando clientes en mercados globales: Building client relationships in global markets |
Libro | 2010 |
Apuntes sobre introducción al marketing
|
Apuntes sobre introducción al marketing |
Artículo | 2010 |
Marketing relacional en la comercialización internacional de vinos españoles con D.O.
|
Información Comercial Española, ICE: Revista de Economía |
Ponencia | 2010 |
Perfil de los alumnos que acceden a los grados de Ciencias Sociales de la Universidad de Sevilla
|
III Jornadas de Investigación e Innovación Docente |
Artículo | 2010 |
The role of market learning in customer value creation
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Ponencia | 2009 |
Destino turístico y calidad de servicio
|
La adaptación del turismo a los cambios globales: II Jornadas de Investigación en Turismo, Sevilla, 7 y 8 de mayo de 2009 |
Editorial | 2009 |
Special issue: innovations in teaching and researching hospitality management
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT |
Artículo | 2009 |
The employee-customer relationship quality: antecedents and consequences in the hotel industry
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT |
Ponencia | 2008 |
El rol de los Ayuntamientos como dinamizadores del sector turístico: un estudio de caso
|
Las administraciones públicas y empresas turísticas ante el reto de la sostenibilidad |
Capítulo | 2008 |
Flujos de trabajo y comunicación
|
Informática aplicada a la planificación y gestión de la empresa |
Artículo | 2008 |
Gaining Residents' Support for Tourism and Planning
|
International Journal of Tourism Research |
Capítulo | 2008 |
Gestión informatizada de los procesos
|
Informática aplicada a la planificación y gestión de la empresa |
Ponencia | 2008 |
Los puertos deportivos y clubs náuticos de Andalucía ante el reto de la sostenibilidad. Diagnóstico y propuestas de mejora
|
Las administraciones públicas y empresas turísticas ante el reto de la sostenibilidad |
Ponencia | 2008 |
Marketing turístico, turismo patrimonial
|
Investigaciones turísticas. Una perspectiva multidisciplinar: I Jornadas de Investigación en Turismo, Sevilla, 7 y 8 de mayo de 2008 |
Artículo | 2008 |
Tourism Towns and Entrepreneurial Orientation: The Identification and Exploitation of Opportunities
|
TOURISM PLANNING & DEVELOPMENT |
Artículo | 2007 |
Internal validation of a biodata extraversion scale for salespeople
|
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY |
Artículo | 2007 |
La difusión de las investigaciones y el formato IMRYD: una pesquisa a propósito de la lectura crítica de los artículos científicos
|
Revista Cubana de Información en Ciencias de la Salud |
Libro | 2007 |
Problemas de economía de la empresa
|
Problemas de economía de la empresa |
Capítulo | 2007 |
Propuesta de una escala de medición de la responsabilidad social corporativa (RSC) en la actividad turística
|
Conocimiento, innovación y emprendedores: camino al futuro |
Capítulo | 2007 |
Radiografía de las empresas cerveceras que operan bajo el sistema de franquicia en España
|
Conocimiento, innovación y emprendedores: camino al futuro |
Artículo | 2007 |
The dissemination of research and the IMRYD format: A screennig apropos of the critical reading of the scientific articles
|
Revista Cubana de Información en Ciencias de la Salud |
Ponencia | 2006 |
Agentes sociales, turismo y espacios urbanos: una aplicación de la teoría fundamentada en investigaciones de turismo
|
Turismo y territorio [Recurso electrónico] : conflictos, corresponsabilidad y estrategias de gestión |
Artículo | 2006 |
Confianza del consumidor en la compra a través de internet: una propuesta de modelización basada en la jerarquía de aprendizaje estándar
|
CUADERNOS DE GESTION |
Artículo | 2006 |
Consumer's trust in Internet shopping: A modelling proposal based on the standard learning hierarchy
|
CUADERNOS DE GESTION |
Capítulo | 2006 |
Encouraging enhanced customer relationship management in accommodation SMEs: The case of Seville, Spain
|
Tourism in the New Europe: Perspectives on SME Policies and Practices |
Ponencia | 2006 |
Identification of the profile of franchisee preferred by the franchisors that operate in the Spanish market
|
5th International Congress "Marketing Trends" (2006). |
Artículo | 2006 |
Las cooperativas andaluzas de consumo y el modelo EFQM
|
La sociedad cooperativa |
Ponencia | 2006 |
The impact of market orientation on new product performance
|
5th International Congress "Marketing Trends" (2006). |
Artículo | 2006 |
Una aproximación al estudio de la predisposición del cliente al mantenimiento de una relación
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Ponencia | 2005 |
Cost reduction and continuous improvement: a longitudinal case study
|
Developing regions through family businesses and tourism. III Academic Workshop between Spanish and Czech Researchers and Management (2005) |
Ponencia | 2005 |
Dealing with paradox -historical tourism in a non- touristic city: the case of Santiponce vs. Italica (Spain)
|
Developing regions through family businesses and tourism. III Academic Workshop between Spanish and Czech Researchers and Management (2005) |
Ponencia | 2005 |
Development of the crude oil prices and the stock market
|
Developing regions through family businesses and tourism. III Academic Workshop between Spanish and Czech Researchers and Management (2005) |
Ponencia | 2005 |
El enfoque de coproducción de valor en la relación cliente-proveedor
|
Jornadas Hispano-Lusas de Gestión Científica |
Ponencia | 2005 |
Hacia una mejor comprensión de la relación entre satisfacción, lealtad e implicación del cliente
|
Cities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (2005) |
Ponencia | 2005 |
La importancia del sector comercial en la economía española y su incidencia en el empleo
|
Cities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (2005) |
Capítulo | 2005 |
La innovación docente desde la perspectiva del capital intelectual: Un estudio empírico en la Universidad de Sevilla
|
Cities in Competition: Notes on University Teaching Methodologies and Experiences |
Ponencia | 2005 |
Medición de la calidad de servicio mediante la metodología de análisis conjunto
|
Cities in competition. XV Spanish-Portuguese Meeting of Scientific Management (2005) |
Ponencia | 2005 |
Seasonal pattern in the tourist Spanish sector
|
Developing regions through family businesses and tourism. III Academic Workshop between Spanish and Czech Researchers and Management (2005) |
Artículo | 2005 |
The customer's implication: A theoretical compilation
|
CUADERNOS DE GESTION |
Capítulo | 2005 |
Visión del alumnado de secundaria sobre la calidad docente en el ámbito de las ciencias. Una valoración mediante la escala Servqual
|
Cities in Competition: Notes on University Teaching Methodologies and Experiences |
Libro | 2004 |
Administración y dirección: casos prácticos
|
Administración y dirección: casos prácticos |
Ponencia | 2004 |
Heterogeneidad en el rendimiento discente: economía de la empresa
|
La empresa y su entorno : best papers proceedings 2004 |
Artículo | 2004 |
La importancia de los costes de cambio en el comportamiento del cliente
|
Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa |
Capítulo | 2004 |
Un mapa conceptual de la innovación docente en la Universidad de Sevilla
|
La Universidad de Sevilla y la innovación docente, curso 2002-2003: áreas de ciencias sociales y jurídicas / |
Artículo | 2002 |
La calidad de los servicios docentes universitarios en la dirección de los grupos de trabajo prácticos de márketing
|
Revista de Enseñanza Universitaria |
Capítulo | 2002 |
Liderazgo empresarial instrumentos integrados para el control de situaciones o problemas difíciles
|
Nuevos desafíos de la economía de la empresa : en memoria y homenaje al profesor Dr. D. Emilio Soldevilla García |
Artículo | 2002 |
Planificación del desarrollo sostenible: la integración del problema medioambiental en la actividad socioeconómica de la sierra norte de Sevilla
|
Revista PH. Boletín del Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico |
Artículo | 2002 |
REFLEXIONES EN TORNO A LA CONTABILIDAD
|
Revista de Contabilidade e Comércio |
Ponencia | 2002 |
Universidad y valor: escalas para medir el valor percibido por el alumno universitario
|
Novos desafios na Gestão, Innovação ou renovação?: XII Jornadas Luso-Espanholas de gestão científica |
Capítulo | 2001 |
El postmodernismo en el Marketing
|
Non idem iterum, semper novum : homenaje al Prof. Dr. Manuel Ortigueira Bouzada |
Artículo | 2001 |
El sistema sanitario público, sus servicios y sus responsabilidades: creación y pilotaje de su imagen
|
CUADERNOS DE GESTION |
Libro | 2001 |
Iniciación al marketing: teoría y práctica
|
Iniciación al marketing: teoría y práctica |
Libro | 2001 |
Investigación y comercialización: aplicación de conceptos
|
Investigación y comercialización: aplicación de conceptos |
Artículo | 2001 |
LA COMUNICACIÓN EN LAS RELACIONES DE INTERCAMBIO: UN MODELO NORMATIVO
|
Esic market |
Artículo | 2001 |
La motivación en las relaciones de intercambio
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 2000 |
La política pública de imagen: la imagen de Francia
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Ponencia | 2000 |
Las clases o servicios docentes universitarios: reflexiones en torno a su calidad y la calidad de su imagen
|
Materiales para la calidad: actas de las II Jornadas Andaluzas de Calidad en la Enseñanza Universitaria : desarrollo de planes de calidad para la universidad |
Libro | 2000 |
Teoría de sistemas y marketing: un ensayo
|
Teoría de sistemas y marketing: un ensayo |
Artículo | 1999 |
A IMAXE DE ARXENTINA
|
Revista Galega de Economía |
Ponencia | 1999 |
El mercado televisivo en el próximo milenio
|
El Management del Próximo Milenio, Vol. II. |
Ponencia | 1999 |
La campaña de comunicación institucional en el proceso de transición al euro.
|
El Management del Próximo Milenio, Vol. II. |
Artículo | 1999 |
La imagen de un país y su gobierno: La imagen de Alemania
|
DIRECCION Y ORGANIZACION |
Ponencia | 1999 |
Orientación al mercado y marketing público
|
El Management del Próximo Milenio, Vol. II. |
Ponencia | 1999 |
Un análisis del contenido de los mensajes publicitarios ecológicos
|
El Management del Próximo Milenio, Vol. II. |
Artículo | 1998 |
El método del caso y de las situaciones: herramientas de diagnóstico y de decisión
|
DIRECCION Y ORGANIZACION |
Artículo | 1997 |
LA FORMACION DE DIRECTIVOS A TRAVES DEL ESTUDIO DE INCIDENTES CRITICOS
|
Capital Humano |
Libro | 1997 |
Las grandes superficies comerciales y la reestructuración de la distribución comercial en Andalucía
|
Las grandes superficies comerciales y la reestructuración de la distribución comercial en Andalucía |
Libro | 1997 |
Marketing I: el método de las situaciones
|
Marketing I: el método de las situaciones |
Artículo | 1997 |
Marketing público: imágenes de España y otros países en un marco internacional
|
Icade: Revista de las Facultades de Derecho y Ciencias Económicas y Empresariales |
Ponencia | 1997 |
Marketing y cultura
|
Sociedad multicultural:: competencia y cooperación: Actas del XXX Congreso Universitario Internacional UNIV'97, Fase regional de Sevilla |
Capítulo | 1996 |
La inversión publicitaria como motor de la economía
|
Administrando para la sociedad |
Artículo | 1995 |
El turismo alternativo como un sistema integrado: consideraciones sobre el caso andaluz
|
Estudios Turísticos |
Libro | 1994 |
Métodos de enseñanza en administración de empresas y márketing
|
Métodos de enseñanza en administración de empresas y márketing |
Artículo | 1993 |
La PYME española ante la cooperación transnacional
|
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa |
Artículo | 1993 |
Responsabilidad social de la dirección estratégica en la política de medio ambiente
|
Boletín de Estudios Económicos |