Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Javier Muñoz Basols

Beatriz Galindo (Investigador distinguido)
jmunozbasols@us.es
Área de conocimiento: Lengua Española
Departamento: Lengua Española, Lingüística y Teoría de la Literatura
Grupo: Sin grupo

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Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 Hizkuntzak ikasteko itzulpengintza aplikatuaren potentzialtasunak adimen artifizialaren aroan Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria
Libro2024 Identity and Communicative Competence in Spanish for Specific Purposes: Critically Engaging the Community Identity and Communicative Competence in Spanish for Specific Purposes: Critically Engaging the Community
Libro2024 Language Ideologies and Linguistic Identity in Heritage Language Learning Language Ideologies and Linguistic Identity in Heritage Language Learning
Artículo2024 The impact of multilingualism and proficiency on L2 vocabulary knowledge: contrasting high and low multilinguals INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM
Artículo2023 Asociacionismo y enseñanza del español en Europa Archiletras científica: revista de investigación de lengua y letras
Artículo2023 Interactional patterns in the online language classroom: a quantitative analysis across proficiency levels and lesson types COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
Artículo2023 Potentialities of Applied Translation for Language Learning in the Era of Artificial Intelligence HISPANIA-A JOURNAL DEVOTED TO THE TEACHING OF SPANISH AND PORTUGUESE
Artículo2022 Informe de la Junta Directiva Boletín de la Asociación para la Enseñanza del Español como Lengua Extranjera
Artículo2022 Research engagement and research culture in Spanish Language Teaching (SLT): empowering the profession APPLIED LINGUISTICS
Libro2022 Técnicas de escritura en español y géneros textuales Técnicas de escritura en español y géneros textuales
Libro2022 Técnicas de escritura en español y géneros textuales / Developing Writing Skills in Spanish Técnicas de escritura en español y géneros textuales / Developing Writing Skills in Spanish
Capítulo2021 Acquisition of idiomatic language in L2 Spanish Spanish Vocabulary Learning in Meaning-Oriented Instruction
Libro2021 e-Research y español LE/L2: Investigar en la era digital e-Research y español LE/L2: Investigar en la era digital
Capítulo2021 El español en la era global: agentes y voces de la polifonía panhispánica La diversidad del español y su enseñanza
Libro2021 Heritage speakers of Spanish and study abroad Heritage Speakers of Spanish and Study Abroad
Editorial2021 Introduction The Routledge Handbook of Variationist Approaches to Spanish
Libro2021 La diversidad del español y su enseñanza La diversidad del español y su enseñanza
Capítulo2021 Meaning and vocabulary: two key elements in Spanish language teaching Spanish Vocabulary Learning in Meaning-Oriented Instruction
Libro2021 Sociolinguistic approaches to sibilant variation in Spanish Sociolinguistic Approaches to Sibilant Variation in Spanish
Libro2021 Spanish vocabulary learning in meaning-oriented instruction Spanish Vocabulary Learning in Meaning-Oriented Instruction
Libro2021 The Routledge handbook of variationist approaches to Spanish The Routledge Handbook of Variationist Approaches to Spanish
Artículo2020 Erosotasun-gunetik harago: hizkuntza-aniztasuna, itzulpena eta bitartekotza, gaitasun eleaniztuna sustatzeko Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria
Capítulo2020 Teacher perceptions and student interaction in online and hybrid university language learning courses Current perspectives in language teaching and learning in multicultural contexts
Capítulo2019 Análisis y corrección de errores The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2
Artículo2019 Dictionary of Anglicisms of US Spanish (DAEE) HISPANIA-A JOURNAL DEVOTED TO THE TEACHING OF SPANISH AND PORTUGUESE
Editorial2019 El español en la era global: agentes y voces de la polifonía panhispánica Journal of Spanish Language Teaching
Capítulo2019 Expresión oral The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2
Artículo2019 Going beyond the comfort zone: multilingualism, translation and mediation to foster plurilingual competence LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM
Capítulo2019 Human memory and the act of remembering in contemporary iberian graphic novels The Routledge Companion to Iberian Studies
Libro2019 Lusophone, galician, and hispanic linguistics: bridging frames and traditions Lusophone, Galician, and Hispanic Linguistics: Bridging Frames and Traditions
Reseña2019 Moreno-Fernández, Francisco. Diccionario de anglicismos del español estadounidense (DAEE). Instituto Cervantes at Harvard U, 2018. Pp. 115. ISBN 978-0-69204-726-2 HISPANIA-A JOURNAL DEVOTED TO THE TEACHING OF SPANISH AND PORTUGUESE
Artículo2019 Nos hacemos un/una selfie con la/el tablet? Cross-Linguistic Lexical Influence, Gender Assignment and Linguistic Policy in Spanish REVISTA SIGNOS
Libro2019 The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2
Capítulo2019 Translation of Hispanic comics and graphic novels ROUTLEDGE HANDBOOK OF SPANISH TRANSLATION STUDIES
Libro2018 Lexical borrowing and deborrowing in Spanish in New York City: towards a synthesis of the social correlates of lexical use and diffusion in immigrant contexts Lexical Borrowing and Deborrowing in Spanish in New York City: Towards a Synthesis of the Social Correlates of Lexical use and Diffusion in Immigrant Contexts
Artículo2018 Social criticism through humour in the digital age multimodal extension in the works of Aleix Salo EUROPEAN COMIC ART
Capítulo2017 Human memory and the act of remembering in contemporary Iberian graphic novels The Routledge Companion to Iberian Studies
Libro2017 Introducción a la lingüística hispánica actual: teoría y práctica Introducción a la lingüística hispánica actual: teoría y práctica
Artículo2017 Perfil laboral, formativo e investigador del profesional de español como lengua extranjera o segunda (ELE/EL2): datos cuantitativos y cualitativos Journal of Spanish Language Teaching
Libro2017 The Routledge companion to Iberian studies The Routledge Companion to Iberian Studies
Artículo2016 Cross-linguistic lexical influence between English and Spanish SPANISH IN CONTEXT
Editorial2016 Ideology, censorship and translation across genres: past and present PERSPECTIVES-STUDIES IN TRANSLATOLOGY
Capítulo2015 Enseñanza del lenguaje idiomático Enciclopedia de Lingüística Hispánica
Capítulo2015 La traducción de textos humorísticos multimodales. La traducción: nuevos planteamientos teórico- metodológicos
Editorial2014 Hacia una internacionalización del discurso sobre la enseñanza del español como lengua extranjera Journal of Spanish Language Teaching
Libro2013 ¡A debate! Nivel C. ¡A debate! Nivel C.
Libro2013 ¡A debate!, nivel c: estrategias para la interacción oral ¡A debate!, nivel c: estrategias para la interacción oral
Capítulo2013 Phonological humor as perception and representation of foreignness Irony and humor: From pragmatics to discourse
Libro2013 Spanish idioms in practice: understanding language and culture Spanish Idioms in Practice: Understanding Language and Culture
Artículo2012 Chromaticism and sensory perception: new indications about the compositional technique of the novel Aura by Carlos Fuentes Ars et Humanitas
Libro2012 Developing writing skills in Spanish Developing Writing Skills in Spanish
Artículo2012 El legado de la Península Ibérica en la época medieval: una valiosa fuente de recursos para los retos educativos del siglo xxi Education in the knowledge society (EKS)
Artículo2012 Learning from the past: the legacy of medieval Iberia for 21st century education Education in the knowledge society (EKS)
Libro2012 The limits of literary translation: expanding frontiers in Iberian languages The limits of literary translation: expanding frontiers in Iberian languages
Capítulo2011 On the Interrelationship between Sound and Meaning Con/Texts of Persuasion
Artículo2010 Beyond dichotomy of sic and non: inventio, dispositio and elocutio in the Libro de buen amor BULLETIN OF HISPANIC STUDIES
Artículo2010 In tabula graffiti as a means of communication: authorship, space and receiver REVISTA DE DIALECTOLOGIA Y TRADICIONES POPULARES
Libro2009 Speed up your Spanish: strategies to avoid common errors Speed Up Your Spanish: Strategies to Avoid Common Errors
Artículo2008 Caperucita en Manhattan: una invitación a la lectura Materiales para la enseñanza multicultural
Capítulo2008 Translating Sound-Based Humor in Carol Weston's With Love from Spain, Melanie Martin: A Practical Case Study New trends in translation and cultural identity
Artículo2007 "Siempre hay algo dentro de uno que nadie conoce" lectura analítica de ensayo de un crimen (1955). Hybrido: arte y literatura
Artículo2006 La crítica literaria: ¿realidad crítica o escepticismo literario? Hybrido: arte y literatura
Capítulo2005 "Aprendiendo de los errores con la abuela Dolores": el error como herramienta didáctica en el aula de ELE El español, lengua del futuro: I Congreso Internacional de FIAPE
Artículo2005 Topography and hypotyposis: two types "descriptive rebelliousness" with a purpose group in 'Nada' by Carmen Laforet NEOPHILOLOGUS
Artículo2003 La funcionalidad de la adopción discursiva en La Celestina: de Melibea a Melilithbea Celestinesca
Artículo2003 Sangre, tambores y vudú: convergencia del prólogo y la narración como alegoría de lo real-maravilloso en El reino de este mundo. Céfiro: Enlace hispano cultural y literario
Artículo2002 Tipografía y representación metatextual en algunas composiciones de Miguel Labordeta. Hybrido: arte y literatura
The Sound of Humor: Translation, Culture and Phonological Jokes (2012)
Dirigida por: Patrick Zabalbeascoa Terran, Micaela Muñoz

Este investigador no ha dirigido/tutorizado tesis

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
01/09/2022 31/08/2026 Investigador/a Hacia una diacronía de la oralidad/escrituralidad: variación concepcional, traducción y tradicionalidad discursiva en el español y otras lenguas románicas (PID2021-123763NA-I00) Ministerio de Ciencia e Innovación (Nacional)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado