Artículo | 2024 |
Hizkuntzak ikasteko itzulpengintza aplikatuaren potentzialtasunak adimen artifizialaren aroan
|
Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria |
Libro | 2024 |
Identity and Communicative Competence in Spanish for Specific Purposes: Critically Engaging the Community
|
Identity and Communicative Competence in Spanish for Specific Purposes: Critically Engaging the Community |
Libro | 2024 |
Language Ideologies and Linguistic Identity in Heritage Language Learning
|
Language Ideologies and Linguistic Identity in Heritage Language Learning |
Artículo | 2024 |
The impact of multilingualism and proficiency on L2 vocabulary knowledge: contrasting high and low multilinguals
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM |
Artículo | 2023 |
Asociacionismo y enseñanza del español en Europa
|
Archiletras científica: revista de investigación de lengua y letras |
Artículo | 2023 |
Interactional patterns in the online language classroom: a quantitative analysis across proficiency levels and lesson types
|
COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING |
Artículo | 2023 |
Potentialities of Applied Translation for Language Learning in the Era of Artificial Intelligence
|
HISPANIA-A JOURNAL DEVOTED TO THE TEACHING OF SPANISH AND PORTUGUESE |
Artículo | 2022 |
Research engagement and research culture in Spanish Language Teaching (SLT): empowering the profession
|
APPLIED LINGUISTICS |
Libro | 2022 |
Técnicas de escritura en español y géneros textuales
|
Técnicas de escritura en español y géneros textuales |
Libro | 2022 |
Técnicas de escritura en español y géneros textuales / Developing Writing Skills in Spanish
|
Técnicas de escritura en español y géneros textuales / Developing Writing Skills in Spanish |
Capítulo | 2021 |
Acquisition of idiomatic language in L2 Spanish
|
Spanish Vocabulary Learning in Meaning-Oriented Instruction |
Libro | 2021 |
e-Research y español LE/L2: Investigar en la era digital
|
e-Research y español LE/L2: Investigar en la era digital |
Capítulo | 2021 |
El español en la era global: agentes y voces de la polifonía panhispánica
|
La diversidad del español y su enseñanza |
Libro | 2021 |
Heritage speakers of Spanish and study abroad
|
Heritage Speakers of Spanish and Study Abroad |
Editorial | 2021 |
Introduction
|
The Routledge Handbook of Variationist Approaches to Spanish |
Libro | 2021 |
La diversidad del español y su enseñanza
|
La diversidad del español y su enseñanza |
Capítulo | 2021 |
Meaning and vocabulary: two key elements in Spanish language teaching
|
Spanish Vocabulary Learning in Meaning-Oriented Instruction |
Libro | 2021 |
Sociolinguistic approaches to sibilant variation in Spanish
|
Sociolinguistic Approaches to Sibilant Variation in Spanish |
Libro | 2021 |
Spanish vocabulary learning in meaning-oriented instruction
|
Spanish Vocabulary Learning in Meaning-Oriented Instruction |
Libro | 2021 |
The Routledge handbook of variationist approaches to Spanish
|
The Routledge Handbook of Variationist Approaches to Spanish |
Artículo | 2020 |
Erosotasun-gunetik harago: hizkuntza-aniztasuna, itzulpena eta bitartekotza, gaitasun eleaniztuna sustatzeko
|
Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria |
Capítulo | 2020 |
Teacher perceptions and student interaction in online and hybrid university language learning courses
|
Current perspectives in language teaching and learning in multicultural contexts |
Capítulo | 2019 |
Análisis y corrección de errores
|
The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 |
Artículo | 2019 |
Dictionary of Anglicisms of US Spanish (DAEE)
|
HISPANIA-A JOURNAL DEVOTED TO THE TEACHING OF SPANISH AND PORTUGUESE |
Editorial | 2019 |
El español en la era global: agentes y voces de la polifonía panhispánica
|
Journal of Spanish Language Teaching |
Capítulo | 2019 |
Expresión oral
|
The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 |
Artículo | 2019 |
Going beyond the comfort zone: multilingualism, translation and mediation to foster plurilingual competence
|
LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM |
Capítulo | 2019 |
Human memory and the act of remembering in contemporary iberian graphic novels
|
The Routledge Companion to Iberian Studies |
Libro | 2019 |
Lusophone, galician, and hispanic linguistics: bridging frames and traditions
|
Lusophone, Galician, and Hispanic Linguistics: Bridging Frames and Traditions |
Reseña | 2019 |
Moreno-Fernández, Francisco. Diccionario de anglicismos del español estadounidense (DAEE). Instituto Cervantes at Harvard U, 2018. Pp. 115. ISBN 978-0-69204-726-2
|
HISPANIA-A JOURNAL DEVOTED TO THE TEACHING OF SPANISH AND PORTUGUESE |
Artículo | 2019 |
Nos hacemos un/una selfie con la/el tablet? Cross-Linguistic Lexical Influence, Gender Assignment and Linguistic Policy in Spanish
|
REVISTA SIGNOS |
Libro | 2019 |
The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2
|
The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 |
Capítulo | 2019 |
Translation of Hispanic comics and graphic novels
|
ROUTLEDGE HANDBOOK OF SPANISH TRANSLATION STUDIES |
Libro | 2018 |
Lexical borrowing and deborrowing in Spanish in New York City: towards a synthesis of the social correlates of lexical use and diffusion in immigrant contexts
|
Lexical Borrowing and Deborrowing in Spanish in New York City: Towards a Synthesis of the Social Correlates of Lexical use and Diffusion in Immigrant Contexts |
Artículo | 2018 |
Social criticism through humour in the digital age multimodal extension in the works of Aleix Salo
|
EUROPEAN COMIC ART |
Capítulo | 2017 |
Human memory and the act of remembering in contemporary Iberian graphic novels
|
The Routledge Companion to Iberian Studies |
Libro | 2017 |
Introducción a la lingüística hispánica actual: teoría y práctica
|
Introducción a la lingüística hispánica actual: teoría y práctica |
Artículo | 2017 |
Perfil laboral, formativo e investigador del profesional de español como lengua extranjera o segunda (ELE/EL2): datos cuantitativos y cualitativos
|
Journal of Spanish Language Teaching |
Libro | 2017 |
The Routledge companion to Iberian studies
|
The Routledge Companion to Iberian Studies |
Artículo | 2016 |
Cross-linguistic lexical influence between English and Spanish
|
SPANISH IN CONTEXT |
Editorial | 2016 |
Ideology, censorship and translation across genres: past and present
|
PERSPECTIVES-STUDIES IN TRANSLATOLOGY |
Capítulo | 2015 |
Enseñanza del lenguaje idiomático
|
Enciclopedia de Lingüística Hispánica |
Capítulo | 2015 |
La traducción de textos humorísticos multimodales.
|
La traducción: nuevos planteamientos teórico- metodológicos |
Editorial | 2014 |
Hacia una internacionalización del discurso sobre la enseñanza del español como lengua extranjera
|
Journal of Spanish Language Teaching |
Libro | 2013 |
¡A debate! Nivel C.
|
¡A debate! Nivel C. |
Libro | 2013 |
¡A debate!, nivel c: estrategias para la interacción oral
|
¡A debate!, nivel c: estrategias para la interacción oral |
Capítulo | 2013 |
Phonological humor as perception and representation of foreignness
|
Irony and humor: From pragmatics to discourse |
Libro | 2013 |
Spanish idioms in practice: understanding language and culture
|
Spanish Idioms in Practice: Understanding Language and Culture |
Artículo | 2012 |
Chromaticism and sensory perception: new indications about the compositional technique of the novel Aura by Carlos Fuentes
|
Ars et Humanitas |
Libro | 2012 |
Developing writing skills in Spanish
|
Developing Writing Skills in Spanish |
Artículo | 2012 |
El legado de la Península Ibérica en la época medieval: una valiosa fuente de recursos para los retos educativos del siglo xxi
|
Education in the knowledge society (EKS) |
Artículo | 2012 |
Learning from the past: the legacy of medieval Iberia for 21st century education
|
Education in the knowledge society (EKS) |
Libro | 2012 |
The limits of literary translation: expanding frontiers in Iberian languages
|
The limits of literary translation: expanding frontiers in Iberian languages |
Capítulo | 2011 |
On the Interrelationship between Sound and Meaning
|
Con/Texts of Persuasion |
Artículo | 2010 |
Beyond dichotomy of sic and non: inventio, dispositio and elocutio in the Libro de buen amor
|
BULLETIN OF HISPANIC STUDIES |
Artículo | 2010 |
In tabula graffiti as a means of communication: authorship, space and receiver
|
REVISTA DE DIALECTOLOGIA Y TRADICIONES POPULARES |
Libro | 2009 |
Speed up your Spanish: strategies to avoid common errors
|
Speed Up Your Spanish: Strategies to Avoid Common Errors |
Artículo | 2008 |
Caperucita en Manhattan: una invitación a la lectura
|
Materiales para la enseñanza multicultural |
Capítulo | 2008 |
Translating Sound-Based Humor in Carol Weston's With Love from Spain, Melanie Martin: A Practical Case Study
|
New trends in translation and cultural identity |
Artículo | 2007 |
"Siempre hay algo dentro de uno que nadie conoce" lectura analítica de ensayo de un crimen (1955).
|
Hybrido: arte y literatura |
Artículo | 2006 |
La crítica literaria: ¿realidad crítica o escepticismo literario?
|
Hybrido: arte y literatura |
Artículo | 2005 |
Topography and hypotyposis: two types "descriptive rebelliousness" with a purpose group in 'Nada' by Carmen Laforet
|
NEOPHILOLOGUS |
Artículo | 2003 |
La funcionalidad de la adopción discursiva en La Celestina: de Melibea a Melilithbea
|
Celestinesca |
Artículo | 2003 |
Sangre, tambores y vudú: convergencia del prólogo y la narración como alegoría de lo real-maravilloso en El reino de este mundo.
|
Céfiro: Enlace hispano cultural y literario |
Artículo | 2002 |
Tipografía y representación metatextual en algunas composiciones de Miguel Labordeta.
|
Hybrido: arte y literatura |