Capítulo | 2024 |
Causal Map of the Safety and Quality Management System for the Prevention of Foodborne Diseases
|
Springer Proceedings in Materials |
Artículo | 2024 |
Characterisation and causal model of the holistic dynamics of the integral sustainability of the agri-food system
|
PLOS ONE |
Artículo | 2024 |
Characterization of the information system integrated to the construction project management systems
|
HELIYON |
Artículo | 2024 |
Co-design and evaluation of an audio podcast about sustainable development goals for undergraduate nursing and midwifery students
|
BMC Medical Education |
Artículo | 2024 |
Designing circular economy strategies in distributed generation for small- and medium-sized enterprises using Monte Carlo simulation
|
JOURNAL OF INDUSTRIAL ECOLOGY |
Artículo | 2024 |
Gender and academic performance: key variables in the motivation of Baccalaureate students and their choice of modality
|
REVISTA PUBLICACIONES |
Artículo | 2024 |
Intelligent modular children’s furniture design
|
DYNA |
Capítulo | 2024 |
Metodología para la tutorización de trabajos fin de estudio mediante la utilización de entornos virtuales de enseñanza aprendizaje. Una propuesta para la internacionalización de las enseñanzas
|
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario |
Artículo | 2023 |
Determining the Importance of Physicochemical Properties in the Perceived Quality of Wines
|
IEEE ACCESS |
Ponencia | 2023 |
Selección de niveles para las propiedades de productos industriales en la fase de diseño mediante técnicas de aprendizaje automático
|
Proceedings from the International Congress on Project Management and Engineering |
Ponencia | 2022 |
Characteristics of data collection techniques for sustainable product design using kansei engineering
|
Proceedings from the International Congress on Project Management and Engineering |
Artículo | 2022 |
Including Sustainable Development Goals (SDGs) transversally in education
|
SUSTAINABILITY |
Ponencia | 2022 |
Use of machine learning techniques in the kansei engineering synthesis phase
|
Proceedings from the International Congress on Project Management and Engineering |
Capítulo | 2021 |
¿Ética y compromiso en la universidad? Hacia el alcance de competencias transversales en el profesor de hoy
|
¿Transversalizar competencias? Aplicaciones prácticas para la docencia universitaria |
Artículo | 2021 |
A life cycle analysis of ionizing radiation shielding construction systems in healthcare buildings
|
JOURNAL OF BUILDING ENGINEERING |
Revisión | 2021 |
Analysis of the evolution of the sharing economy towards sustainability. Trends and transformations of the concept
|
JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION |
Artículo | 2021 |
Educar en el interés social de las ciencias sociales: una intervención didáctica
|
PRISMA SOCIAL |
Ponencia | 2021 |
Evaluación Kansei de diversos medios de transporte por parte de los estudiantes de la Escuela Politécnica Superior (Universidad de Sevilla)
|
Proceedings from the 25th International Congress on Project Engineering. Comunicaciones presentadas al XXV Congreso Internacional de Ingeniería de Proyectos, celebrado en Alcoy del 6 al 9 de julio de 2021. |
Capítulo | 2021 |
Imagina tu ciudad ideal: experiencia de diseño de una ciudad desde la relación estudio-sociedad
|
¿Transversalizar competencias? Aplicaciones prácticas para la docencia universitaria |
Ponencia | 2021 |
Impacto ambiental de la semipresencialidad en la universidad provocado por la enfermedad de COVID 19
|
Proceedings from the 25th International Congress on Project Engineering. Comunicaciones presentadas al XXV Congreso Internacional de Ingeniería de Proyectos, celebrado en Alcoy del 6 al 9 de julio de 2021. |
Capítulo | 2021 |
Los objetivos de desarrollo sostenible: un reto y una oportunidad para los títulos de la rama industrial
|
¿Transversalizar competencias? Aplicaciones prácticas para la docencia universitaria |
Artículo | 2021 |
The role of the social sciences when choosing university studies: motivations in life stories
|
EDUCATION SCIENCES |
Artículo | 2021 |
What are university professors' motivations? A realistic approach to self-perception of a group of Spanish university professors belonging to the G-9 group of universities
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH |
Artículo | 2020 |
ADAPTS: an intelligent sustainable conceptual framework for engineering projects
|
SENSORS |
Artículo | 2020 |
Analysis of interurban mobility in university students: motivation and ecological impact
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH |
Artículo | 2020 |
Analysis of learning motivation in industrial engineering teaching in university of extremadura (Spain)
|
SUSTAINABILITY |
Artículo | 2020 |
Application of circular economy techniques for design and development of products through collaborative project-based learning for industrial engineer teaching
|
SUSTAINABILITY |
Artículo | 2020 |
Educar en la sostenibilidad: retos y posibilidades para la didáctica de las Ciencias Sociales
|
Cuadernos de Investigación en Juventud |
Artículo | 2020 |
Estudio cualitativo de las motivaciones del alumnado de bachillerato en referencia a la modalidad de estudios
|
Campo Abierto. Revista de Educación |
Artículo | 2020 |
Exit for success. Gamifying science and technology for university students using escape-room. A preliminary approach
|
HELIYON |
Ponencia | 2020 |
La arquitectura del proceso productivo en el estado de Morelos: el caso de la Hacienda San José de Cocoyoc
|
Hernán Cortés en el siglo XXI: V Centenario de la llegada de Cortés a México |
Artículo | 2020 |
Machine learning technologies for sustainability in smart cities in the post-COVID era
|
SUSTAINABILITY |
Artículo | 2019 |
Conceptual Framework for the Use of Building Information Modeling in Engineering Education
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION |
Ponencia | 2019 |
Contribuciones de la ingeniería y dirección de proyectos a los objetivos de desarrollo sostenible
|
XXIII Congreso Internacional de Dirección e Ingeniería de Proyectos (2019) |
Artículo | 2019 |
Developing project managers' transversal competences using building information modeling
|
APPLIED SCIENCES-BASEL |
Artículo | 2019 |
Educar en la participación. Una visión transversal de la educación para la participación ciudadana
|
Cuadernos de Investigación en Juventud |
Artículo | 2019 |
Evaluación de las propiedades del subsuelo de Badajoz (España) con fines constructivos mediante Sistemas de Información Geográfica
|
INFORMES DE LA CONSTRUCCION |
Ponencia | 2019 |
La enseñanza de la geografía y la realidad de la pobreza. Contribución de la didáctica de la geografía al desarrollo de los ODS
|
La reconfiguración del medio rural en la sociedad de la información: nuevos desafíos en la educación geográfica |
Artículo | 2019 |
Nonscientific university students training in general science using an active-learning merged pedagogy: Gamification in a flipped classroom
|
EDUCATION SCIENCES |
Artículo | 2019 |
Teaching for a Better World. Sustainability and Sustainable Development Goals in the Construction of a Change-Maker University
|
SUSTAINABILITY |
Ponencia | 2019 |
Utilización de la gamificación para el desarrollo de competencias transversales en el grado de Ingeniería Mecánica
|
Proceedings from the 23th International Congress on Project Engineering. Comunicaciones presentadas al XXIII Congreso Internacional de Ingeniería de Proyectos, celebrado en Málaga del 10 al 12 de julio de 2019. |
Artículo | 2019 |
What Do University Students Know about Sustainable Development Goals? A Realistic Approach to the Reception of this UN Program Amongst the Youth Population
|
SUSTAINABILITY |
Capítulo | 2018 |
Experiencia de gamificación para potenciar las emociones positivas en el aprendizaje de las ciencias en el ámbito universitario
|
Libro de Actas del 6th International Congress of Educational Sciences and Development |
Capítulo | 2018 |
Las ciencias sociales en el aula de educación secundaria como fundamento de la democracia en la escuela: De la teoría a la práctica
|
Què està passant al món? Què estem ensenyant?: Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global |
Artículo | 2018 |
Las motivaciones de los jóvenes para el estudio: raíces y consecuencias
|
Cuadernos de Investigación en Juventud |
Ponencia | 2018 |
Modelado paramétrico de una estructura plegable. Estudio de caso
|
XXII Congreso Internacional de Dirección e Ingeniería de Proyectos (2018) |
Ponencia | 2018 |
Promoción de la sostenibilidad en la asignatura Plantas e Instalaciones Industriales
|
XXII Congreso Internacional de Dirección e Ingeniería de Proyectos (2018) |
Capítulo | 2017 |
Estrategias de innovación educativa y motivación del alumnado de Bachillerato en la didáctica de las ciencias sociales. De la teoría a la práctica
|
ICETIC: Innovative and Creative Education and Technology International Conference |
Artículo | 2017 |
Innovative education tools for developing ethical skills in university science lessons. The case of the moral cross dilemma
|
Ramon Llull Journal of Applied Ethics |
Artículo | 2016 |
Dilema moral para el desarrollo de competencias éticas en los estudios de ingeniería industrial. Aplicación a la ingeniería mecánica.
|
DYNA |
Libro | 2016 |
Enseñar ética en la universidad: desarrollo transversal de competencias éticas en la educación superior
|
Enseñar ética en la universidad: desarrollo transversal de competencias éticas en la educación superior |
Artículo | 2016 |
Homogeneous Diffusion Solid Model as a Realistic Approach to Describe Adsorption onto Materials with Different Geometries
|
NANOSCALE RESEARCH LETTERS |
Editorial | 2016 |
Using Moral Dilemma for development of ethical skills in industrial engineering degrees. Application to mechanical engineering
|
DYNA |
Artículo | 2015 |
Análisis de la implantación del Máster de Ingeniería Industrial en España. De ¿qué debe saber un Ingeniero? a ¿qué debemos enseñar?
|
DYNA |
Artículo | 2015 |
Analysis of the implementation of the Master of Industrial Engineering in Spain. What an engineer should know? what we teach?
|
DYNA |
Libro | 2015 |
Enseñar para la justicia: el desarrollo humano en la enseñanza de la tecnología, propuestas didácticas para secundaria y universidad
|
Enseñar para la justicia: el desarrollo humano en la enseñanza de la tecnología, propuestas didácticas para secundaria y universidad |
Artículo | 2015 |
Final Degree Dissertations: a useful tool to develop transversal competences in High Education
|
REDU-REVISTA DE DOCENCIA UNIVERSITARIA |
Capítulo | 2015 |
Including ethical learning and moral reasoning aspects in higher education: A proposal for developing ethical competences in the university
|
Business Intelligence, Strategies and Ethics |
Editorial | 2015 |
Introduction to project based learning on engineering
|
Project Based Learning on Engineering: Foundations, Applications and Challenges |
Artículo | 2015 |
Los Trabajos Fin de Grado:: una herramienta para el desarrollo de competencias transversales en la Educación Superior
|
REDU-REVISTA DE DOCENCIA UNIVERSITARIA |
Capítulo | 2014 |
Desarrollo de dilemas morales mediante la utilización del Campus Virtual de la Universidad de Extremadura.: Experiencias en el ámbito de las ingenierías
|
Jornadas Campus Virtual de la Universidad de Extremadura (2011-2014) |
Artículo | 2014 |
Educating committed citizens. Promoting Social Responsibility in university students
|
REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO |
Libro | 2014 |
Ética en las aulas: desarrollo de prácticas docentes éticamente responsables : una aproximación experiencial desde la Universidad de Extremadura
|
Ética en las aulas: desarrollo de prácticas docentes éticamente responsables : una aproximación experiencial desde la Universidad de Extremadura |
Capítulo | 2014 |
Utilización del Campus Virtual de la Universidad de Extremadura para la coordinación y evaluación del Plan de Acción Tutorial de la Escuela de Ingenierías Industriales
|
Jornadas Campus Virtual de la Universidad de Extremadura (2011-2014) |
Capítulo | 2013 |
Detección de necesidades en el desarrollo de competencias éticas en la titulación de Ingeniería Industrial en la Universidad de Extremadura
|
Ética en la universidad: Transversalizar las competencias éticas en el Espacio Europeo de Educación Superior |
Libro | 2013 |
Ética en la universidad: Transversalizar las competencias éticas en el Espacio Europeo de Educación Superior
|
Ética en la universidad: Transversalizar las competencias éticas en el Espacio Europeo de Educación Superior |
Artículo | 2013 |
Opportunities given by final degree dissertations inside the EHEA to enhance ethical learning in technical education
|
EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION |
Capítulo | 2013 |
Presentación Docentes para el servicio. Formando ciudadanos éticamente responsables
|
Ética en la universidad: Transversalizar las competencias éticas en el Espacio Europeo de Educación Superior |
Artículo | 2010 |
From Efficiency to Sustainability. Training responsible engineers in the new educational scene
|
DYNA |
Artículo | 2010 |
Modelling the Adsorption of p-Nitrophenol by the Boyd Method in Conjunction with the Finite Element Method
|
ADSORPTION SCIENCE & TECHNOLOGY |
Artículo | 2010 |
Study of the Mechanisms Involved in the Adsorption of Amitriptyline from Aqueous Solution onto Activated Carbons
|
ADSORPTION SCIENCE & TECHNOLOGY |
Artículo | 2009 |
El espacio europeo de educación superior, una oportunidad para el aprendizaje ético en la Ingeniería Industrial
|
DYNA |
Artículo | 2009 |
The European program for higher education, an opportunity for ethical learning in Industrial Engineering
|
DYNA |
Artículo | 2008 |
Control of pore development during CO(2) and steam activation of olive stones
|
FUEL PROCESSING TECHNOLOGY |
Artículo | 2006 |
Adsorption of p-nitrophenol on activated carbon fixed-bed
|
WATER RESEARCH |
Artículo | 2006 |
Characterisation under static and dynamic conditions of commercial activated carbons for their use in wastewater plants
|
APPLIED SURFACE SCIENCE |