Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Jose Antonio Matias Garcia

Profesor Sustituto
jmatias@us.es
Área de conocimiento: Psicología Básica
Departamento: Psicología Experimental
Grupo: Sin grupo

Investiga en

Tipo Año Título Fuente
Artículo2024 A systematic review of public stigmatization toward women victims of intimate partner violence in low- and middle-income countries TRAUMA VIOLENCE & ABUSE
Otros2024 Análisis de calidad de los ítems: desarrollo de un ejemplo en TAP 19.1.4. Portal de Vídeo Didáctico de la Universidad de Sevilla
Otros2024 Análisis de fiabilidad: desarrollo de un ejemplo en JASP 0.18.3.0. Portal de Vídeo Didáctico de la Universidad de Sevilla
Otros2024 Análisis factorial confirmatorio: desarrollo de un ejemplo en JASP 0.18.3.0. Portal de Vídeo Didáctico de la Universidad de Sevilla
Otros2024 Análisis factorial exploratorio: desarrollo de un ejemplo en JASP 0.18.3.0. Portal de Vídeo Didáctico de la Universidad de Sevilla
Capítulo2024 Healthy Identities Palgrave Encyclopedia of the Health Humanities
Artículo2024 Learner identity in secondary post-compulsory education students from Areas in Need of Social Transformation: an example of resilience EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION
Capítulo2024 Propiedades psicométricas de la escala de actitudes hacia la gamificación en el aula (EAGA): Resultados preliminares Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario
Artículo2024 Repairing the breach: Identity narratives of a Latin American woman in Andalusia CULTURE & PSYCHOLOGY
Artículo2024 The flashbulb-like nature of memory for the first COVID-19 case and the impact of the emergency. A cross-national survey MEMORY
Artículo2024 The learner identity of adolescents with trajectories of resilience: the role of risk, academic experience, and gender EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION
Artículo2023 Collective remembering and future forecasting during the COVID-19 pandemic: how the impact of COVID-19 affected the themes and phenomenology of global and national memories across 15 countries. Memory & cognition
Artículo2023 From current to possible selves: Self-descriptions of resilient post-compulsory secondary education Spanish students at risk of social exclusion CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW
Artículo2023 Quality of life and psychiatric distress in people with serious mental illness, the role of personal recovery Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice
Artículo2022 "I don't believe I'm going to recover from anything." Understanding recovery amongst people with severe mental illness attending community health services in Spain. DISABILITY AND REHABILITATION
Artículo2022 Social positioning analysis as a qualitative methodology to study identity construction in people diagnosed with severe mental illnesses QUALITATIVE HEALTH RESEARCH
Artículo2021 Heterogeneity in the conceptions of intelligence of university teaching staff CULTURE & PSYCHOLOGY
Capítulo2021 La naturaleza heterogénea del concepto de inteligencia en los seres humanos: discurso y contextos de práctica Construyendo identidad(es) en escenarios culturales
Artículo2020 “Einstein worked his socks off”. Conceptions of Intelligence in University Teaching Staff INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
Capítulo2020 Tres, dos, uno, ¡Jugger!: Estrategia y velocidad para chicos y chicas Innovación y nuevas tendencias en el ámbito de la actividad física

Proyectos de Investigación

Fecha de inicio Fecha de fin Rol Denominación Agencia financiadora
30/12/2016 29/06/2021 Investigador/a Desafíos del Yo: Reconstrucción de las Identidades en Situaciones de Desigualdad y Exclusión Social (PSI2016-80112-P) Ministerio de Economía y Competitividad (Nacional)
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado