Ver Investigador - - Prisma - Unidad de Bibliometría

Boris Vazquez Calvo

Investigador Contratado (Ramón y Cajal)
bvazquez1@us.es
Área de conocimiento: Didáctica de la Lengua y la Literatura
Departamento: Didáctica de la Lengua y de la Literatura y Filologías Integradas
Grupo: LITERACIES. Alfabetización, multilingüismo, diversidad y justicia social - HUM-1044 (Universidad de Sevilla)

Investiga en

Tipo Año Título Fuente
Artículo2025 Catalan Identity and Language Attitudes Through Fan Translation of Video Games in the Digital Wilds Journal of Language Identity and Education
Capítulo2025 From Foe to Friend: The Role of Fan Translation in Language Education Translation Translanguaging and Machine Translation in Foreign Language Education
Capítulo2025 Game-Related Social Practices and LLT The Palgrave Encyclopedia of Computer-Assisted Language Learning
Corrección2025 Maternal Scaffolding of Iranian Children's Extramural Informal Digital Learning of English (IDLE): a Qualitative Study (May, 10.1007/s10643-024-01675-z, 2024) Early Childhood Education Journal
Artículo2025 Maternal Scaffolding of Iranian Children’s Extramural Informal Digital Learning of English (IDLE): A Qualitative Study Early Childhood Education Journal
Artículo2025 Memes and identity in language teacher education LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY
Capítulo2025 The phenomenon of fan translation: Mapping the territory Routledge Handbook of Translation and Young Audiences
Artículo2024 A mixed-methods study of the incidental acquisition of foreign language vocabulary and healthcare knowledge through serious game play Computer Assisted Language Learning
Capítulo2024 A scoping review of digital literacies in language teacher education Internet al servicio de la modernidad en red
Artículo2024 Commenting on learning Korean on TikTok and YouTube INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
Capítulo2024 Fan and Ludic Practices for Enhancing EFL Writing and Reflection Technology and English Language Teaching in a Changing World: A Practical Guide for Teachers and Teacher Educators
Capítulo2024 Fan translation and multilingualism Palgrave Handbook of Multilingualism and Language Varieties on Screen
Capítulo2024 Literacidades digitales The Routledge Handbook of Multiliteracies for Spanish Language Teaching: multimodalidad e interdisciplinariedad
Editorial2023 Editorial: Mobile assisted language learning: developments, affordances, and solutions Frontiers in Psychology
Artículo2023 Informal digital learning of English (IDLE): a scoping review of what has been done and a look towards what is to come Computer Assisted Language Learning
Capítulo2023 Memes en la formación de docentes de lenguas Sembrando el futuro: La revolución en la formación y desarrollo de competencias
Artículo2023 The emerging phenomenon of L2 vlogging on Bilibili: characteristics, engagement, and informal language learning El profesional de la información
Artículo2022 “¿Triste estás? I don’t know nan molla”: Multilingual pop song fandubs by @miree_music Itl International Journal of Applied Linguistics Belgium
Capítulo2022 A sociocultural account of fan translation practices that center the peripheries Theory and practice of translation as a vehicle for knowledge transfer
Capítulo2022 Prácticas letradas en línea Estudios del discurso / The Routledge Handbook of Spanish Language Discourse Studies
Capítulo2021 El hablar desde la didáctica: las destrezas comunicativas De Gruyter eBooks
Artículo2021 Guerrilla fan translation, language learning, and metalinguistic discussion in a Catalan-speaking community of gamers Recall
Artículo2021 The fandom of Blue Jeans: Online reading and literary socialisation Ocnos
Capítulo2020 Catalan Teenagers’ Identity, Literacy and Language Practices on YouTube Technology and the Psychology of Second Language Learners and Users
Artículo2020 Del fandom al aula:: Tendiendo puentes entre prácticas vernácula y académicas EDMETIC: Revista de Educación Mediatica y Tecnologia Educativa
Capítulo2020 Etnografía en la era (pos)digital Caminos y derivas para otra investigación educativa y social
Capítulo2020 Inclusive Language Education and Digital Games Advances in early childhood and K-12 education
Capítulo2020 Inclusive Language Education and Digital Games: A Literature Review and EFL Students' Perceptions Inclusive Theory and Practice in Special Education
Capítulo2019 An overview of multimodal fan translation: fansubbing, fandubbing, fan translation of games and scanlation Insights into audiovisual and comic translation: changing perspectives on films, comics and videogames
Capítulo2019 Competencia digital y new literacies de jóvenes preadolescentes: diversidad en la apropiación Competencia digital y preadolescencia. Los desafíos de la e-inclusión
Artículo2019 Domesticar la ‘selva digital’: El fanfiction a examen a través de la mirada de una fanfictioner EDMETIC
Artículo2019 Fan translation of games, anime, and fanfiction LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY
Capítulo2018 El papel de la traducción y las tecnologías lingüísticas en el aprendizaje de lenguas Nuevas perspectivas en Traducción e Interpretación
Artículo2018 Retos y oportunidades en la educación lingüística y tecnológica desde tres centros en Cataluña EDMETIC
Capítulo2017 Enmendando la red:: cuatro buenas prácticas TIC en la enseñanza de lenguas Didáctica de la lengua y la literatura: buenas prácticas docentes
Artículo2017 Machine translation as a tool for foreign language learning in secondary schools: A necessary dialogue Calidoscopio
Artículo2016 Language learners’ reading and writing in the digitized classroom Ubiquitous Learning
Capítulo2016 Language learning actions in two 1x1 secondary schools in Catalonia: the case of online language resources New perspectives on teaching and working with languages in the digital era
Ponencia2016 Los recursos lingüísticos en línea en contextos 1x1. Usos y prácticas del aprendiz de lenguas Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: Libro de Actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía [celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016, Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid
Artículo2015 Desenredando la web: la lectura crítica de los aprendices de lenguas extranjeras en entornos digitales Ocnos Revista de Estudios sobre Lectura
Artículo2014 Leer en línea en el aula Revista peruana de Investigación Educativa
Ponencia2013 Tecnologías de la información y la comunicación e interculturalidad de la enseñanza del inglés como lengua extranjera Aportaciones para una educación lingüística y literaria en el siglo XXI

Este investigador no ha dirigido/tutorizado tesis
El investigador no tiene ningún proyecto asociado.
El investigador no tiene ningún proyecto Erasmus+ asociado.
El investigador no tiene ningún resultado de investigación asociado