Artículo | 2024 |
Mother alone: Caregiving and identity in Senegalese migrant women living in southern Spain
|
Feminism and Psychology |
Artículo | 2024 |
Repairing the breach: Identity narratives of a Latin American woman in Andalusia
|
CULTURE & PSYCHOLOGY |
Artículo | 2024 |
The flashbulb-like nature of memory for the first COVID-19 case and the impact of the emergency. A cross-national survey
|
MEMORY |
Artículo | 2024 |
Understanding Social Workers and Health Professionals’ Public Stigma against Women who Experience Intimate Partner Violence in Spain
|
JOURNAL OF FAMILY VIOLENCE |
Artículo | 2023 |
Collective remembering and future forecasting during the COVID-19 pandemic: how the impact of COVID-19 affected the themes and phenomenology of global and national memories across 15 countries.
|
Memory & cognition |
Libro | 2023 |
Descendientes de víctimas del franquismo: Reflexiones y voces en torno a la memoria de las terceras y cuartas generaciones
|
Descendientes de víctimas del franquismo: Reflexiones y voces en torno a la memoria de las terceras y cuartas generaciones |
Capítulo | 2023 |
Memoria colectiva: aspectos conceptuales
|
Descendientes de víctimas del franquismo: Reflexiones y voces en torno a la memoria de las terceras y cuartas generaciones |
Artículo | 2023 |
Public stigmatization of women victims of intimate partner violence by professionals working in the judicial system and law enforcement agencies in Spain
|
JOURNAL OF INTERPERSONAL VIOLENCE |
Artículo | 2022 |
Facing dominant master narratives on gender and sexuality: identity reconstruction of women in situations of inequality
|
MEMORY STUDIES |
Artículo | 2022 |
Social positioning analysis as a qualitative methodology to study identity construction in people diagnosed with severe mental illnesses
|
QUALITATIVE HEALTH RESEARCH |
Artículo | 2021 |
Border identities: Theoretical approach to the study of self from bordering processes
|
THEORY & PSYCHOLOGY |
Capítulo | 2021 |
La (re)construcción narrativa del yo de mujeres en situaciones de dependencia emocional y maltrato: un difícil camino
|
Construyendo identidad(es) en escenarios culturales |
Capítulo | 2021 |
Los conceptos de identidad y cultura en la construcción de una psicología cultural
|
Construyendo identidad(es) en escenarios culturales |
Capítulo | 2021 |
Proceso migratorio y reconstrucción identitaria de mujeres marroquíes y latinoamericanas en Sevilla: dificultades de integración y recursos empleados
|
Construyendo identidad(es) en escenarios culturales |
Capítulo | 2021 |
Voice
|
Palgrave Encyclopedia of the Health Humanities |
Capítulo | 2020 |
(Re)constructing identity after aphasia: A preliminary study about how people with aphasia describe their selves
|
Identity construction and illness narratives in persons with disabilities |
Capítulo | 2020 |
Conclusion and future perspectives
|
Identity construction and illness narratives in persons with disabilities |
Artículo | 2020 |
Cultural-historical perspective in Spain and Portugal: developing theoretical and methodological approaches
|
Mind, Culture, and Activity |
Libro | 2020 |
Identity Construction and Illness Narratives in Persons with Disabilities
|
|
Capítulo | 2020 |
Narrative identity is social context
|
Identity construction and illness narratives in persons with disabilities |
Capítulo | 2020 |
Narrative inquiry in disability research
|
Identity construction and illness narratives in persons with disabilities |
Ponencia | 2020 |
Prácticas de cuidados de mujeres migrantes negroafricanas
|
Fronteras, exclusiones y movilidades: IX congreso de migraciones 2019: Libro de abstracts |
Artículo | 2019 |
Memorias de la dictadura en España. Un análisis de las narrativas de tres generaciones
|
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA |
Artículo | 2019 |
The relationship between sociocultural factors and autobiographical memories from childhood: the role of formal schooling
|
MEMORY |
Artículo | 2019 |
Towards a Cultural Psychology: Meaning and Social Practice as Key Elements
|
UNIVERSITAS PSYCHOLOGICA |
Artículo | 2019 |
Women's disengagement from legal proceedings for intimate partner violence in Southern Spain: variables related to legal proceedings
|
Crime and Delinquency |
Artículo | 2018 |
I-POSITIONS AND VOICES IN SELF-(RE)CONSTRUCTION OF MIGRANT WOMEN IN ANDALUSIA
|
GENDER AND SEXUALITY IN THE MIGRATION TRAJECTORIES: STUDIES BETWEEN THE NORTHERN AND SOUTHERN MEDITERRANEAN SHORES |
Artículo | 2018 |
Investigating interdependent self in post-communist countries: A comparison of two Slovak and Danish generations
|
JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY |
Capítulo | 2018 |
Stranger than fiction (Más extraño que la ficción)
|
Recorriendo los Caminos de la Mente: Narrativa y Psicología |
Artículo | 2017 |
Outlining border people of the frontier zone between Spain and Morocco. Empirical and methodological questions
|
REVISTA INTERNACIONAL DE ESTUDIOS MIGRATORIOS |
Artículo | 2017 |
Recuperación mutua en la práctica médica.: Un estudio narrativo en profesionales de la salud
|
Papeles de trabajo sobre Cultura, Educación y Desarrollo Humano |
Artículo | 2017 |
The narrative construction of Lesbian identity: A study using Bruner's self-indicators
|
CULTURE & PSYCHOLOGY |
Artículo | 2017 |
What are our personal memories for? Effects of gender and country in perceived functions of everyday memories in Danish and Spanish college students
|
CROSS-CULTURAL RESEARCH |
Artículo | 2016 |
Toward the Model of Independence: The Influence of Formal Schooling Experience on Earliest Autobiographical Memories and Self-Construals: A Preliminary Study
|
JOURNAL OF CROSS-CULTURAL PSYCHOLOGY |
Artículo | 2015 |
Competencia Cultural y Comunidades diversas. Un análisis multicultural
|
Papeles de trabajo sobre Cultura, Educación y Desarrollo Humano |
Artículo | 2015 |
Earliest autobiographical memories in college students from three countries: towards a situated view
|
MEMORY STUDIES |
Capítulo | 2015 |
Self-positionings and voices in identity reconstruction of women after suffering gender violence
|
Conceptual and applied approaches: to self in culture in mind |
Artículo | 2014 |
Moving with and Beyond Vygotsky
|
KULTURNO-ISTORICHESKAYA PSIKHOLOGIYA-CULTURAL-HISTORICAL PSYCHOLOGY |
Artículo | 2013 |
Contents and conversational modes in adolescents. Debating group conflicts and partner violence
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Artículo | 2013 |
Narratives of migration: Emotions and the interweaving of personal and cultural identity through narrative
|
CULTURE & PSYCHOLOGY |
Artículo | 2013 |
Posiciones y voces ante el cambio coeducativo: la construcción de la identidad del profesorado en la aplicación de planes de igualdad
|
PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO |
Artículo | 2012 |
An Empirical Study Into the Structure and Regulation of Instructional Interactions in Literacy Practices
|
Literacy Research and Instruction |
Artículo | 2012 |
Formal schooling, autobiographical memory, and cultural self-construals
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Artículo | 2011 |
A Liberation Psychology Approach to Acculturative Integration of Migrant Populations
|
AMERICAN JOURNAL OF COMMUNITY PSYCHOLOGY |
Artículo | 2011 |
Adolescents' meaningful memories reflect a trajectory of self-development from family over school to friends
|
NORDIC PSYCHOLOGY |
Artículo | 2011 |
Autobiographical memory, narrative and self-construal. A cross-cultural study
|
REVISTA MEXICANA DE PSICOLOGIA |
Artículo | 2010 |
Acculturative integration, self and citizenship construction: The experience of Amal-Andaluza, a grassroots organization of Moroccan women in Andalusia
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERCULTURAL RELATIONS |
Artículo | 2010 |
Cultura y memoria autobiográfica: concepciones del yo en estudiantes universitarios
|
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA |
Artículo | 2010 |
Cultural Self-Construals of Mexican, Spanish, and Danish College Students: Beyond Independent and Interdependent Self
|
JOURNAL OF CROSS-CULTURAL PSYCHOLOGY |
Artículo | 2010 |
Género, identidad y memoria autobiográfica
|
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA |
Artículo | 2010 |
La construcción del yo en escenarios educativos. Un análisis desde la psicología cultural
|
REVISTA DE EDUCACION |
Artículo | 2010 |
Thinking as Action Theoretical and Methodological Requirements for Cultural Psychology
|
THEORY & PSYCHOLOGY |
Artículo | 2010 |
What structures do university teachers and students use in their classroom interaction?
|
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY |
Artículo | 2009 |
Developing Lesbian Identity: A Sociohistorical Approach
|
JOURNAL OF HOMOSEXUALITY |
Capítulo | 2009 |
El aprendizaje en el aula desde la Psicología Histórico-cultural: Interacción social, discurso y tecnologías de la comunicación
|
Tecnología educativa: la formación del profesorado de la era de internet |
Capítulo | 2009 |
Private speech beyond childhood: testing the developmental hypothesis
|
Private Speech, executive functioning, and the development of verbal self-regulation |
Artículo | 2008 |
Activity Settings, Discourse Modes and Ways of Understanding: On the Heterogeneity of Verbal Thinking
|
CULTURE & PSYCHOLOGY |
Ponencia | 2008 |
Género, discurso y argumentación de adolescentes en la resolución de conflictos y dilemas morales
|
Actas del II Symposium Internacional sobre Justicia Juvenil y del I Congreso Europeo sobre Programas de Cumplimiento de Medidas Judiciales para Menores |
Capítulo | 2008 |
La construcción dialógica de la identidad lésbica
|
Comunicación, identidad y género |
Artículo | 2008 |
La educación a través de su discurso. Prácticas educativas y construcción discursiva del conocimiento en el aula
|
REVISTA DE EDUCACION |
Artículo | 2007 |
Conocimiento cotidiano y conocimiento escolar: un análisis de sus relaciones desde la perspectiva de la heterogeneidad
|
Investigación en la Escuela |
Artículo | 2007 |
Educación, modos de discurso y pensamiento en mujeres: una visión crítica desde la perspectiva sociocultural
|
Investigación en la Escuela |
Capítulo | 2006 |
Escenarios de actividad e identificación de género: un estudio de grupos de discusión en educación de eprsonas adultas
|
Género e interculturalidad : educar para la igualdad |
Artículo | 2006 |
GÉNERO, DISCURSO Y ARGUMENTACIÓN DE ADOLESCENTES EN LA RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS
|
ECLECTA |
Capítulo | 2006 |
Resolución de conflictos y dilemas en adolescentes: Género, discurso y argumentación
|
Convivencia y mediación intercultural |
Capítulo | 2006 |
School experience, memory actions and private speech in adults
|
Current research trends in private speech: proceedings of the first international symposium on self-regulatory functions of language |
Capítulo | 2005 |
Comunicación profesor-alumno y aprendizaje de textos en educación de personas adultas
|
Vygotsky en la psicología contemporánea: cultura, mente y contexto |
Capítulo | 2005 |
Cultura y Procesos Cognitivos
|
Vygotsky en la psicología contemporánea: cultura, mente y contexto |
Artículo | 2005 |
EXPERIENCIA SOCIO-EDUCATIVA Y ACCIONES DE MEMORIA EN ADULTOS
|
AVANCES EN PSICOLOGIA LATINOAMERICANA |
Capítulo | 2005 |
La construcción del conocimiento psicológico: un estudio de la interacción y el discurso en las aulas universitarias. La creación y mantenimiento de la intersubjetividad
|
Actas de la I Reunión Científica Internacional sobre Etnografía y Educación: Talavera de la Reina, 12 a 14 de julio de 2004 |
Ponencia | 2005 |
La construcción del conocimiento psicológico: un estudio de la interacción y el discurso en las aulas universitarias. Las fuentes de validación del conocimiento académico
|
Actas de la I Reunión Científica Internacional sobre Etnografía y Educación: Talavera de la Reina, 12 a 14 de julio de 2004 |
Artículo | 2005 |
MODES OF SPEECH AND ATTITUDES IN DISCUSSION GROUPS. A COMPARATIVE STUDY OF WOMEN AND MEN
|
AVANCES EN PSICOLOGIA LATINOAMERICANA |
Artículo | 2005 |
Modos de discurso y actitudes en grupos de discusión. Un estudio comparativo de mujeres y hombres
|
AVANCES EN PSICOLOGIA LATINOAMERICANA |
Artículo | 2005 |
SOCIO-EDUCATIONAL EXPERIENCE AND MEMORY ACTIONS IN ADULTS
|
AVANCES EN PSICOLOGIA LATINOAMERICANA |
Artículo | 2004 |
Educational background, modes of discourse and argumentation: Comparing women and men
|
Argumentation |
Artículo | 2003 |
Psicología cultural: Aproximaciones al estudio de la relación entre mente y cultura
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Artículo | 2003 |
Text remembering as a social process: the role of teacher-student interaction in the acquisition of structure strategy
|
LEARNING AND INSTRUCTION |
Artículo | 2002 |
Referential perspective and instruction: A study on teacher-student interaction and text remembering
|
INSTRUCTIONAL SCIENCE |
Capítulo | 2000 |
Caracterización de la psicología del adolescente: aspectos cognitivos y socioafectivos
|
Psicología de la educación para profesores de Educación Secundaria |
Ponencia | 1998 |
Enfoques de psicología cultural: tres aproximaciones al estudio de la relación entre cultura y pensamiento
|
I Jornadas de Psicología del Pensamiento: (actas) : Santiago de Compostela, 22-23 de junio, 1998 |
Libro | 1998 |
Memoria humana: teoría y práctica
|
Memoria humana: teoría y práctica |
Libro | 1998 |
Psicología de la memoria: prácticas experimentales
|
Psicología de la memoria: prácticas experimentales |
Ponencia | 1998 |
Razonamiento cotidiano y conocimiento escolar: una análisis desde la heterogeneidad del pensamiento
|
I Jornadas de Psicología del Pensamiento: (actas) : Santiago de Compostela, 22-23 de junio, 1998 |
Artículo | 1998 |
SISTEMAS DE MEMORIA: UNA VISION CRITICA
|
Cognitiva |
Artículo | 1997 |
La comprensión de textos como proceso interactivo: el papel del profesor en la ZDP
|
CULTURA Y EDUCACION |
Artículo | 1997 |
MEMORIA Y CONCIENCIA: UNA APROXIMACION SOCIOCULTURAL
|
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA |
Artículo | 1996 |
Notas sobre la naturaleza dialógica de la conciencia: una aproximación sociocultural a la mente humana.
|
Revista de Historia de la Psicología |
Capítulo | 1996 |
Procesamiento elaborativo y experiencia consciente en medidas directas e indirectas de memoria
|
Psicología de la memoria: Manual de prácticas |
Ponencia | 1994 |
Attitudes and values in women: An investigation into discourse in adult education
|
Explorations in socio-cultural studies |
Ponencia | 1994 |
Memory actions and formal education: A microgenetic study of teacher-student interaction
|
Explorations in socio-cultural studies |
Ponencia | 1994 |
The semiotic mediation of memory actions: A socio-cultural perspective
|
Explorations in socio-cultural studies |
Capítulo | 1993 |
Estrategias y acciones de memoria
|
Aprendizaje y memoria humana: Aspectos básicos y evolutivos |
Artículo | 1993 |
INTERACCIÓN SOCIAL, DISCURSO Y APRENDIZAJE EN EL AULA
|
Investigación en la Escuela |
Artículo | 1991 |
Educacion formal y acciones de agrupacion y memoria eo adultos: Un estudio microgenetico “
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Artículo | 1989 |
CULTURA Y PROCESOS COGNITIVOS: HACIA UNA PSICOLOGÍA CULTURAL
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Ponencia | 1988 |
Educación formal y acciones de agrupación de adultos
|
El profesor y la experimentación curricular : actas VI Jornadas de Estudio sobre la Investigación en la Escuela, año 1988 |
Artículo | 1988 |
EL DESARROLLO DE LAS ACCIONES DE MEMORIA
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Artículo | 1988 |
HABLA REGULADORA Y CONTROL DE LA MEMORIA: UN ESQUEMA TEÓRICO DE INTEGRACIÓN DE LAS ACCIONES Y OPERACIONES DE MEMORIZACIÓN
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Ponencia | 1987 |
Características cognitivas del individuo adulto: su disposición para el aprendizaje
|
¿Qué enseñar?: V Jornadas de Estudio sobre la Investigación en la Escuela, Sevilla, 5 al 7 de diciembre, 1987 |
Ponencia | 1987 |
El conocimiento escolar y la educación de adultos: perspectivas psicológicas
|
¿Qué enseñar?: V Jornadas de Estudio sobre la Investigación en la Escuela, Sevilla, 5 al 7 de diciembre, 1987 |