Artículo | 2024 |
Atención a las personas con dislexia en la formación universitaria: recomendaciones para la gestión institucional y la práctica docente
|
Revista de Investigacion en Logopedia |
Editorial | 2024 |
Editorial: Physical and medical conditions associated with autism
|
FRONTIERS IN PSYCHIATRY |
Revisión | 2024 |
Intervention studies with group design targeting expressive phonology for children with developmental speech and language disorder: A systematic review and meta-analysis
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS |
Artículo | 2024 |
Reading metacomprehension of Spanish deaf and hard-of-hearing students
|
JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION |
Artículo | 2024 |
The use of technology-assisted intervention in vocabulary learning for children with autism spectrum disorder: a systematic review
|
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY |
Artículo | 2023 |
A systematic review and meta-analysis of vocabulary interventions for deaf/hard of hearing children and adolescents.
|
Journal of speech, language, and hearing research: JSLHR |
Ponencia | 2023 |
Accesibilidad cognitiva en entornos digitales para personas con autismo: Existen evidencias para unas directrices específicas?
|
Iberian Conference on Information Systems and Technologies |
Capítulo | 2023 |
An introduction to theory of mind: fundamental concepts and issues
|
The theory of mind under scrutiny: psychopathology, neuroscience, philosophy of mind and artificial intelligence |
Revisión | 2023 |
Atypical vocabulary acquisition in autism: where is it coming from?
|
Journal of Cultural Cognitive Science |
Artículo | 2023 |
Do easy-to-read adaptations really facilitate sentence processing for adults with a lower level of education? An experimental eye-tracking study
|
LEARNING AND INSTRUCTION |
Artículo | 2023 |
Does the Timing of Visual Support Affect Sentence Comprehension? An Eye-Tracking Study
|
Journal of Experimental Education |
Ponencia | 2023 |
Enhancing the vocabulary learning skills of autistic children using augmented reality: a participatory design perspective
|
ACM International Conference Proceeding Series |
Artículo | 2023 |
Executive functions, reading comprehension and children with cochlear implant: a scoping review
|
Deafness and Education International |
Artículo | 2023 |
Linear and non-linear analyses of EEG in a group of ASD children during resting state condition
|
BRAIN TOPOGRAPHY |
Capítulo | 2023 |
Theory of mind in autism: from a primary deficit to just mutual misunderstanding?
|
The theory of mind under scrutiny: psychopathology, neuroscience, philosophy of mind and artificial intelligence |
Capítulo | 2022 |
Conocimiento del Trastorno del Espectro del Autismo: estudio piloto con profesionales sanitarios panameños y europeos
|
Intervención e investigación en contextos clínicos y de la salud: visiones actuales basadas en la evidencia |
Editorial | 2022 |
Editorial: surveillance of language development in pre-school children
|
FRONTIERS IN PEDIATRICS |
Capítulo | 2022 |
Lectura y sordera: en busca de la especificidad
|
Tendencias actuales en la investigación en lenguaje escrito y sordera |
Artículo | 2022 |
Neuropsychological profile associated to PKAN in its initial phase: a case series report
|
NEUROCASE |
Capítulo | 2022 |
Percepción de las familias en la atención del trastorno del espectro del autismo: Un estudio comparativo entre Panamá y Europa
|
La evidencia científica para el abordaje de los retos en salud: Una mirada hacia el futuro |
Artículo | 2022 |
Proceso de evaluación de pictogramas: Catálogo de señalización accesible andaluz
|
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual |
Artículo | 2021 |
An experimental eye-tracking study of text adaptation for readers with dyslexia: effects of visual support and word frequency
|
ANNALS OF DYSLEXIA |
Capítulo | 2021 |
Autismo: Convergencia entre la impresión diagnóstica médica, ADOS-2 y ADI-R en Panamá
|
Avances de investigación en salud a lo largo del ciclo vital: nuevos retos y actualizaciones |
Artículo | 2021 |
Comprensión lectora en autismo: revisión de las intervenciones y sus niveles de evidencia
|
Psychology, Society & Education |
Artículo | 2021 |
Empirically supported psychological treatments for children and adolescents: state of the art
|
PSICOTHEMA |
Ponencia | 2021 |
Estudio piloto de la adaptación online de una intervención sobre la monitorización de la comprensión lectora: Eliminando la brecha entre el aula real y el aula digital.
|
IX Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa 1 y 2 de Julio 2021: Libro de actas #CIMIE21 |
Capítulo | 2021 |
Prevalencia del autismo en Latinoamérica y el Caribe: una revisión de alcance
|
Perspectivas y análisis de la salud para la mejora del bienestar |
Artículo | 2021 |
Reading goals and executive function in autism: an eye-tracking study
|
AUTISM RESEARCH |
Artículo | 2021 |
Socioeconomic Status, Culture, and Reading Comprehension in Immigrant Students
|
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY |
Revisión | 2021 |
The impact of intervention dose form on oral language outcomes for children with developmental language disorder
|
Journal of speech, language, and hearing research: JSLHR |
Revisión | 2021 |
The influence of quantitative intervention dosage on oral language outcomes for children with developmental language disorder: a systematic review and narrative synthesis
|
Language, Speech, and Hearing Services in Schools |
Artículo | 2021 |
The influence of syntactic knowledge on reading comprehension varies as a function of oral vocabulary in Spanish-speaking children
|
JOURNAL OF RESEARCH IN READING |
Capítulo | 2021 |
Tratamientos psicológicos para los trastornos del lenguaje
|
Manual de tratamientos psicológicos: infancia y adolescencia |
Capítulo | 2020 |
¿Legibilidad es sinónimo de comprensión en Lectura Fácil?: Una revisión de estudios sobre comprensión lectora en textos adaptados o simplificados y su calidad metodológica
|
Lectura y dificultades lectoras en el siglo XXI |
Artículo | 2020 |
A Spanish sign language (lse) adaptation of the communicative development inventories
|
JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION |
Artículo | 2020 |
Comprehending reflexive and clitic constructions in children with autism spectrum disorder and developmental language disorder
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS |
Artículo | 2020 |
Impaired P1 Habituation and Mismatch Negativity in Children with Autism Spectrum Disorder
|
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS |
Artículo | 2020 |
The effects of morphological and syntactic knowledge on reading comprehension in spanish speaking children
|
Reading and Writing |
Artículo | 2020 |
The Impact of Family Environment on Language Development of Children With Cochlear Implants: A Systematic Review and Meta-Analysis
|
Ear and hearing |
Ponencia | 2019 |
An assistive augmented reality-based smartglasses solution for individuals with autism spectrum disorder
|
Proceedings - IEEE 17th International Conference on Dependable, Autonomic and Secure Computing, IEEE 17th International Conference on Pervasive Intelligence and Computing, IEEE 5th International Conference on Cloud and Big Data Computing, 4th Cyber Science and Technology Congress, DASC-PiCom-CBDCom- |
Artículo | 2019 |
Development of a gaze contingent method for auditory threshold evaluation in non-verbal ASD children
|
RESEARCH IN AUTISM SPECTRUM DISORDERS |
Artículo | 2019 |
Do Individuals with Autism Change Their Reading Behavior to Adapt to Errors in the Text?
|
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS |
Artículo | 2019 |
Inferencing in Deaf Adolescents during Sign-Supported Speech Comprehension
|
DISCOURSE PROCESSES |
Artículo | 2019 |
No evidence of atypical attentional disengagement in autism: A study across the spectrum
|
AUTISM |
Libro | 2019 |
Rúbrica de evaluación de textos en lectura fácil: Material para facilitar la aplicación de la Norma Española Experimental UNE 153101 EX (versión 2.1)
|
Rúbrica de evaluación de textos en lectura fácil: Material para facilitar la aplicación de la Norma Española Experimental UNE 153101 EX (versión 2.1) |
Capítulo | 2019 |
Spain
|
Managing children with developmental language disorder: theory and practice across Europe and beyond |
Artículo | 2019 |
The Development of Anaphora Resolution in Spanish
|
JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH |
Artículo | 2019 |
The role of multiple articulatory channels of sign-supported speech revealed by visual processing
|
Journal of speech, language, and hearing research: JSLHR |
Capítulo | 2019 |
Theory and intervention in developmental language disorder: the view of the european practitioner
|
Managing children with developmental language disorder: theory and practice across Europe and beyond |
Capítulo | 2018 |
Executive Functions and Their Relationship with Interaction Design
|
COMPUTER SCIENCE AND ENGINEERING-THEORY AND APPLICATIONS |
Artículo | 2017 |
An Eye Tracking Study on the Perception and Comprehension of Unimodal and Bimodal Linguistic Inputs by Deaf Adolescents
|
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY |
Editorial | 2017 |
Autism and reading
|
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología |
Artículo | 2017 |
Can you tell it by the prime? A study of metaphorical priming in high-functioning autism in comparison with matched controls
|
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS |
Artículo | 2017 |
How speechreading contributes to reading in a transparent ortography: the case of Spanish deaf people
|
JOURNAL OF RESEARCH IN READING |
Artículo | 2017 |
Reading comprehension and immersion schooling: evidence from component skills
|
DEVELOPMENTAL SCIENCE |
Artículo | 2017 |
Strategies of readers with autism when responding to inferential questions: An eye-movement study
|
AUTISM RESEARCH |
Artículo | 2016 |
Can you play with fire and not hurt yourself? A comparative study in figurative language comprehension between individuals with and without autism spectrum disorder
|
PLOS ONE |
Capítulo | 2016 |
Eficacia de las intervenciones de naturaleza psicológica en los TEA: evidencias disponibles
|
Todo sobre el autismo: los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA) : guía completa basada en la ciencia y en la experiencia |
Capítulo | 2016 |
El desarrollo del vocabulario temprano en niños oyentes bilingües bimodales
|
Temas de lingüística clínica |
Revisión | 2016 |
Emergent Bilingualism and Working Memory Development in School Aged Children
|
LANGUAGE LEARNING |
Artículo | 2016 |
PREDICTORS OF METAPHORICAL UNDERSTANDING IN HIGH FUNCTIONING AUTISM
|
LINGUE E LINGUAGGIO |
Artículo | 2016 |
Readers with Autism Can Produce Inferences, but they Cannot Answer Inferential Questions
|
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS |
Artículo | 2016 |
Social Information Processing in Deaf Adolescents
|
JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION |
Revisión | 2015 |
Figurative language processing in atypical populations: The ASD perspective
|
FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE |
Capítulo | 2015 |
La evaluación del desarrollo temprano del vocabulario en LSE
|
Sobre adquisición, aprendizaje y evaluación de la lengua de signos español: Actas del congreso CNLSE Madrid, 2 y 3 de octubre de 2014 |
Ponencia | 2015 |
Metaphorical priming in a lexical decision task in high functioning autism
|
CEUR workshop proceedings |
Artículo | 2015 |
Reading Efficiency of Deaf and Hearing People in Spanish
|
JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION |
Artículo | 2015 |
Supporting people with autism spectrum disorders in leisure time: Impact of an university volunteer program, and related factors
|
ANALES DE PSICOLOGIA |
Artículo | 2013 |
Language delay and poor reading comprehension: Exploring the simple view of reading
|
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología |
Artículo | 2013 |
Learning to Read: the Case of Moroccan Students who Learn Spanish
|
The Spanish Journal of Psychology |
Capítulo | 2012 |
Cuando se lee demasiado bien: El caso de la hiperlexia
|
Dislexia: Definición e intervención en hispanohablantes |
Capítulo | 2012 |
Eficacia de las intervenciones de naturaleza psicológica en los TEA: evidencias disponibles
|
Todo sobre el autismo: los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA). Guía completa basada en la ciencia y en la experiencia |
Artículo | 2012 |
Support, Inclusion, and Special Education Teachers’ Attitudes toward the Education of Students with Autism Spectrum Disorders
|
Autism Research and Treatment |
Artículo | 2011 |
Desarrollo Infantil y Autismo: La Búsqueda de Marcadores Tempranos
|
Revista Neuropsicología, Neuropsiquiatría y Neurociencias |
Artículo | 2011 |
Performance of children with autism on the embedded figures test: A closer look at a popular task
|
JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS |
Capítulo | 2010 |
Lectura de las personas con Trastornos del Espectro Autista: ¿por qué no comprenden?
|
Investigaciones sobre autismo en español: problemas y perspectivas |
Artículo | 2009 |
Objective and subjective quality of life in adults with autism spectrum disorders in southern Spain
|
AUTISM |
Artículo | 2009 |
Orthographic and Phonological Pathways in Hyperlexic Readers With Autism Spectrum Disorders
|
DEVELOPMENTAL NEUROPSYCHOLOGY |
Artículo | 2009 |
Visual versus phonological abilities in Spanish dyslexic boys and girls
|
BRAIN AND COGNITION |
Artículo | 2008 |
¿Cómo contribuyen las asociaciones de familiares a la educación del alumnado con autismo?
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Ponencia | 2008 |
Comprensión oral y escrita en español de alumnos inmigrantes de origen marroquí
|
Estudios de desarrollo del lenguaje y educación: Studies on language development and education |
Artículo | 2008 |
Do Spanish parents prefer special schools for their children with autism?
|
EDUCATION AND TRAINING IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES |
Ponencia | 2008 |
Procesos inferenciales en lectores con trastornos del espectro autista
|
Estudios de desarrollo del lenguaje y educación: Studies on language development and education |
Artículo | 2008 |
Teoría de la mente y lectura en las personas con trastornos del espectro autista: hipótesis para una relación compleja
|
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología |
Capítulo | 2007 |
Evaluación dinámica en retraso mental severo: Descripción de un procedimiento ecológico para la valoración de la metacognición
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención |
Artículo | 2007 |
Do readers with autism make bridging inferences from world knowledge?
|
Journal of Experimental Child Psychology |
Capítulo | 2007 |
Evaluación de la aplicación del programa informatizado de rehabilitación cognitiva CyT-L en personas con daño cerebral
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención: instrumentos y programas de intervención: CD-ROM |
Capítulo | 2007 |
Evaluación dinámica en retraso mental severo: descripción de un procedimiento ecológico para la valoración de la metacognición
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención: instrumentos y programas de intervención: CD-ROM |
Capítulo | 2007 |
Evaluación orientada a la intervención en personas con retraso mental severo
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención |
Capítulo | 2007 |
Intervención asistida por ordenador sobre habilidades aplicadas a la solución de problemas en personas con retraso mental
|
Dificultades del desarrollo: evaluación e intervención |
Artículo | 2006 |
ACTITUDES ANTE LA DISCAPACIDAD EN EL ALUMNADO UNIVERSITARIO MATRICULADO EN MATERIAS AFINES
|
Revista Iberoamericana de Educación |
Capítulo | 2006 |
Aproximación a la realidad de la atención educativa a las personas con discapacidad: la formación de actitudes positivas ante la inclusión social
|
La innovación en la enseñanza superior (II): curso 2003-2004 [Area de ciencias sociales y jurídicas] |
Artículo | 2005 |
¿Cómo mejorar la educación del alumnado con autismo? Una propuesta desde el sistema escolar sevillano
|
Apuntes de Psicología |
Artículo | 2005 |
Use of a computer-assisted program to improve metacognition in persons with severe intellectual disabilities
|
RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES |
Artículo | 2004 |
Attentional deficit in dyslexia: a general or specific impairment?
|
NEUROREPORT |
Capítulo | 2004 |
Cuando los contenidos se centran en "lo práctico": percepción de los estudiantes de la metodología basada en casos
|
La Universidad de Sevilla y la innovación docente, curso 2002-2003: áreas de ciencias sociales y jurídicas / |
Artículo | 2004 |
Dynamic master mind - Interactive use of a game for testing metacognition
|
SCHOOL PSYCHOLOGY INTERNATIONAL |
Revisión | 2004 |
Interactive assessment of metacognition: Exploratory study of a procedure for persons with severe mental retardation
|
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION |
Capítulo | 2004 |
La evaluación de las Dificultades del Aprendizaje
|
Introducción a las dificultades del aprendizaje |
Capítulo | 2004 |
Las teorías acerca de las Dificultades del Aprendizaje
|
Introducción a las dificultades del aprendizaje |
Artículo | 2003 |
La evaluación de los procesos metacognitivos: estrategias y problemática actuales
|
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA |
Artículo | 2001 |
Listas de distribución en Psicología: el caso de PsicoEduc
|
Apuntes de Psicología |
Artículo | 2001 |
Metacognición y daño cerebral: notas para una estrategia cualitativa de evaluación
|
Apuntes de Psicología |
Artículo | 2001 |
Nuevas Tecnologías: nuevos instrumentos y nuevos espacios para la psicología
|
Apuntes de Psicología |
Artículo | 2001 |
Psicología y listas de distribución de correo electrónico en España
|
Anuario de Psicología |
Capítulo | 2000 |
Atención a la diversidad en la Educación Secundaria
|
Psicología de la educación para profesores de Educación Secundaria |
Capítulo | 2000 |
Dificultades en la adquisición del cálculo: numeración y operaciones básicas
|
Dificultades en el aprendizaje del lenguaje, de las matemáticas y en la socialización: atención a la diversidad en educación |
Ponencia | 2000 |
Evaluación criterial en la enseñanza universitaria: una aplicación a la resolución de casos
|
Materiales para la calidad: actas de las II Jornadas Andaluzas de Calidad en la Enseñanza Universitaria : desarrollo de planes de calidad para la universidad |
Capítulo | 2000 |
La resolución de problemas matemáticos: dificultades y pautas para la intervención psicoeducativa
|
Dificultades en el aprendizaje del lenguaje, de las matemáticas y en la socialización: atención a la diversidad en educación |
Ponencia | 1999 |
Diseño de una batería de evaluación cualitativa de procesos cognitivos y metacognitivos
|
Orientación e intervención psicopedagógica: libro de actas. Santiago de Compostela, 8 a 11 septiembre 1999 |
Ponencia | 1999 |
Evaluación cualitativa de habilidades de metamemoria en sujetos con daño cerebral sobrevenido
|
Orientación e intervención psicopedagógica: libro de actas. Santiago de Compostela, 8 a 11 septiembre 1999 |
Ponencia | 1999 |
Utilización del juego de "Master Mind" para la evaluación de procesos cognitivos y metacognitivos
|
Orientación e intervención psicopedagógica: libro de actas. Santiago de Compostela, 8 a 11 septiembre 1999 |
Artículo | 1998 |
LA ENSEÑANZA UNIVERSITARIA COMO FORMACION PROFESIONALIZADORA
|
Revista de Enseñanza Universitaria |
Capítulo | 1998 |
Malos tratos a los niños en la familia
|
Familia y desarrollo humano |
Libro | 1996 |
Maltrato y protección a la infancia en España
|
Maltrato y protección a la infancia en España |
Artículo | 1995 |
Detección y caracterización del maltrato infantil en la Comunidad Autónoma Andaluza
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Libro | 1995 |
El maltrato infantil en Andalucía
|
El maltrato infantil en Andalucía |
Artículo | 1995 |
El maltrato infantil en España: un estudio a través de los expedientes de menores
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Capítulo | 1995 |
Frecuencia de los malos tratos en la infancia
|
Los profesionales de la salud ante el maltrato infantil |
Artículo | 1995 |
Ideas sobre la infancia y predisposición hacia el maltrato infantil
|
Infancia y Aprendizaje. Journal for the Study of Education and Development |
Libro | 1992 |
Personas con minusvalías: animación integradora
|
Personas con minusvalías: animación integradora |